22 هزار خانوار کردستانی از گاز مایع برای تامین سوخت استفاده می کنند

سرویس کردستان - مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: در حال حاضر 22 هزار خانوار در مناطق مختلف استان از گاز مایع برای تامین سوخت مورد نیاز خود استفاده می کنند.

به گزارش کُرد پرس، عبداله گیتی منش با اشاره به فعالیت ۱۳۰ نمایندگی توزیع سوخت در کردستان، اظهار کرد: سهمیه ماهیانه خانوارهای مشمول این طرح 4 سیلندر خانگی (۱۱ کیلوگرمی) است که در کارت‌های بانکی متصل به شبکه شتاب آنان شارژ می شود.

وی افزود: شناسایی مصرف کنندگان واقعی، فروش گاز مایع با قیمت مصوب دولتی، جلوگیری از عرضه خارج ازشبکه و مدیریت مصرف سوخت از مزایای اجرای طرح توزیع الکترونیکی گاز مایع است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان ادامه داد: در قالب این طرح، سهمیه هر خانوار با قیمت هر کپسول ۱۲۵ هزار ریال مصوب در کارت الکترونیکی شارژ می‌شود که مشکل گرانفروشی هم به وجود نخواهد آمد.

گیتی منش با اشاره به اینکه ۲۵ درصد از گاز مایع توزیع شده در استان در بخش خانگی مصرف می شود، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۹ تُن گاز مایع در استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه این مقدار گاز مایع توزیع شده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد، بیان کرد: با توجه به شرایط توپوگرافی منطقه و کوهستانی بودن استان، شرکت‌های توزیع کننده باید نسبت به جذب سهمیه تخصیصی گاز مایع از مبادی تامین و توزیع به صورت مناسب اقدام کنند تا خللی در سوخت رسانی به مردم در فصل سرد سال ایجاد نشود.

کد خبر 16231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha