۲۰ اقدام عمرانی به وقت فرهنگ و هنر ایلام

سرویس ایلام - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در آخرین روز از هفته دولت و در حاشیه افتتاح نگارخانه تخصصی"سیمره" در شهرستان دره‌شهر از ۲۰ اقدام عمرانی برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی هنری ایلام در سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، عمران خودآموز گفت: از سال ۱۳۹۷ تا کنون ۲۰ اقدام عمرانی در راستای توسعه زیرساخت‌های حوزه فرهنگ و هنر استان پیگیری و انجام شده یا در حال اتمام هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، انجام این اقدامات را حاصل تلاش تیم مدیریتی اداره‌کل، پیگیری مدیران شهرستان‌ها، حمایت فرمانداران و مسئولان استانی و ملی و مطالبه‌گری هنرمندان دانست.

خودآموز هدف از بیان اقدامات و دستاوردها را تجربه‌نگاری اقدامات و انتقال اطلاعات به دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر موجب ایجاد نشاط و امید در جامعه و شکوفایی استعدادهای هنرمندان در راستای توسعه فرهنگی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی تامین زیرساخت‌های تخصصی و ایمنی زیرساخت‌ها را دو رویکرد اصلی اداره کل در سال‌های اخیر دانست و فهرست ۲۰ اقدام عمرانی حوزه فرهنگ و هنر را به شرح زیر اعلام کرد و گفت: ایجاد و افتتاح نخستین تماشاخانه تخصصی"استاد علی باسره" در ایلام، ایجاد و راه‌اندازی نخستین نگارخانه تخصصی استاد" علی‌اشرف صندوق‌آبادی" در ایلام از این اقدامات بوده است.

وی افزود: تجهیز و راه‌اندازی سینما کلهر ایوان، تجهیز و راه‌اندازی سینما سراب آبدانان، تجهیز مجدد سینما فرهنگ ایلام به تجهیزات پیشرفته، راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبای دختران ایلام و راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبای پسران ایلام از این اقدامات بیست‌گانه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات زیرساختی میتوان به تجهیز مینی سینمای انجمن سینمای جوانان ایلام، تجهیز و افتتاح نگارخانه تخصصی "سیمره" در شهرستان دره‌شهر، تجهیز و تکمیل سالن آمفی‌تئاتر شهرستان دره‌شهر (در آستانه اتمام)، تجهیز و افتتاح سالن اجتماعات"زنده‌یاد علی‌شاه‌خان حیدری‌زادی" در شهرستان چرداول(سرابله) و تجهیز و افتتاح نگارخانه تخصصی "زنده‌یاد بهمن نظری" در شهرستان چرداول(سرابله) اشاره کرد.

خودآموز اضافه کرد: اخذ اعتبار و هزینه‌کرد ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل منابع ملی برای تکمیل ساختمان انجمن خوشنویسان استان ایلام، آغاز ساخت پردیس سینمایی چهارسالنه مدرن امید ایلام (با سرمایه‌گذاری شهرداری و حمایت سازمان سینمایی وزارت ارشاد در حال احداث است)، تملک ۷۰۰۰ متر زمین و اخذ اعتبار و هزینه‌کرد ۳۲ میلیارد ریال از محل منابع ملی برای ساخت تالار مرکزی چند منظوره ایلام و تکمیل و راه‌اندازی آسانسور مجتمع فرهنگی و هنری ایلام از جمله اقدامات عمرانی اداره کل در راستای تقویت زیرساخت‌های فرهنگی استان بوده است.

او گفت: تجهیز میهمانسرای شهرستان ملکشاهی، تکمیل میهمانسرای شهرستان آبدانان، پیگیری و انعقاد تفاهم‌نامه مشترک برای تعیین تکلیف روند ساخت سینما قدس ایلام به عنوان مجتمع تجاری-سینمایی تا مرحله صدور پروانه وکمک به پیشرفت فیزیکی ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دره‌شهر از دیگر اقدامات در جای جای استان بوده است.

خودآموز در پایان گفت: علاوه بر اقدامات یادشده، در زمینه ایمنی فضاهای فرهنگی اعم از نصب دوربین، دزدگیر و معجر، نرده، رمپ و راه‌پله، ایزوگام و...کارهای مناسبی انجام شده است.

کد خبر 16202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha