دولت عراق باید به مسئولیت خود در حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک عمل کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رهبر جریان حکمه در واکنش به تحولات اخیر عراق، همگان را به خویشتنداری و خودداری از تشدید تنش و هرج و مرج دعوت کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، سید عمار حکیم، رهبر جریان ملی حکمه بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای تاکید کرد که دولت عراق باید مسئولیت خود در رابطه با حفاظت از هیئت های دیپلماتیک فعال در این کشور را بر عهده بگیرد.

حکیم در بیانیه خود همچنین اهمیت اقدام دولت عراق در حفاظت از اعتبار بین المللی این کشور و گشایش تحقق یافته در قبال جامعه بین الملل در راستای تضمین امنیت و ثبات کشور را مورد تاکید قرار داد.

رهبر جریان حکمه در پایان نیز ضمن تسلیت دوباره به خانواده های قربانیان حمله هوایی اخیر آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی در شهرستان مرزی قائم در استان الانبار در غرب عراق، بر تضمین حق اعتراض مسالمت آمیز و آزادی بیان به شرط عدم کشیده شدن به هرج و مرج تاکید کرد.

لازم به ذکر است که پس از برگزاری مراسم تشییع جنازه قربانیان حمله اخیر آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی در منطقه سبز شهر بغداد، گروهی از شرکت کنندگان در مراسم بخشی از حصار بیرونی سفارت آمریکا را به آتش کشیدند و وارد محوطه آن شدند در حالی تیراندازی و پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای مسئول حفاظت از سفارتخانه نیز باعث شد در مجموع 62 شرکت کننده در مراسم از نیروهای حشد و شهروندان غیر نظامی زخمی شوند.

یادآور می شود که بر اساس آمار رسمی حشد الشعبی، در نتیجه حمله هوایی شامگاه یک شنبه آمریکا به پایگاه های تیپ های 45 و 46 این سازمان در شهرستان قائم در نزدیکی مرز مشترک عراق با سوریه، 27 نیروی حشد جان خود را از دست دادند و 51 نیروی دیگر زخمی نیز شدند.

کد خبر 160772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha