62 زخمی در نتیجه تیراندازی و پرتاب گاز اشک‌آور از سفارت آمریکا در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - حشد الشعبی از زخمی شدن دهها تن از شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه قربانیان حمله آمریکا، بر اثر تیراندازی و پرتاب گاز اشک آور از سوی نیروهای محافظ سفارتخانه این کشور خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، اداره اطلاع رسانی سازمان حشد الشعبی بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بر اثر تیراندازی و پرتاب بمب های حاوی گاز اشک آور از سوی نیروهای مسئول حفاظت از سفارتخانه آمریکا در منطقه سبز بغداد به سوی شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه قربانیان حمله اخیر این کشور به پایگاه های حشد، در مجموع 62 نیروی این سازمان و شهروند غیر نظامی زخمی شدند.

رسانه حشد الشعبی در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که وضعیت شماری از زخمی های این حادثه خطرناک است چرا که جراحت آنها در ناحیه سر می باشد.

این در حالی است که پس از برگزاری مراسم تشییع جنازه قربانیان حمله هوایی اخیر آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی در شهرستان مرزی قائم در استان الانبار در غرب عراق، گروهی از شرکت کنندگان در مراسم بخشی از حصار بیرونی سفارت آمریکا را به آتش کشیدند و وارد محوطه سفارتخانه شدند.

یادآور می شود که بر اساس آمار رسمی حشد الشعبی، در نتیجه حمله هوایی شامگاه یک شنبه آمریکا به پایگاه های تیپ های 45 و 46 این سازمان در شهرستان قائم در نزدیکی مرز مشترک عراق با سوریه، 27 نیروی حشد جان خود را از دست دادند و 51 نیروی دیگر زخمی نیز شدند.

کد خبر 160771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha