اعضای بدن کودک  ٢  ساله ماکویی اهدا شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان آذربایجان غربی گفت: سه ارگان یک کودک دو ساله مرگ مغزی شده شامل کبد و کلیه‌ها به بیماران نیازمند اهدا شد تا ششمین مورد اهدای عضو سال جاری در این استان به ثبت برسد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، دکتر ابراهیم حسنی افزود: "نیلسا پورمحمود" دختر دو ساله از اهالی شهرستان ماکو روستای مصر کانلو به دلیل حادثه عقرب گزیدگی، با مشکلاتی جسمی و تشنج مواجه شده بود که جهت درمان به مرکز آموزشي درماني شهيد مطهري اروميه انتقال داده شد.

او ادامه داد: کودک مصدوم در بخش مراقبت هاي ويژه آن مركز بستری مي شود؛ اما پزشک معالج كودك ، بعد از چند روز اقدامات ویژه درمانی، مرگ مغزی کودک را اعلام می کند.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی بیان کرد: پس از اعلام مرگ مغزی این بیمار، تیم تخصصی مركز آموزشي درماني امام خميني، مرگ مغزی بیمار را تائید کرده و اقدامات لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.

به گفته دکتر حسنی؛ پس از کسب رضایت از خانواده ي ایثارگر پور محمود، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه منتقل و این عمل خداپسندانه انجام شد.

او اظهار داشت: سه ارگان این کودک دو ساله مرگ مغزی شده، شامل کبد و کلیه‌ها به بیماران نیازمند اهدا شد تا ششمین مورد اهدای عضو سال جاری در این استان به ثبت برسد.

دکتر حسنی در گفت: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

کد خبر 16013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha