نیروهای نظامی ترکیه 50 پناهجو را به آب انداختند

سرویس ترکیه - فرمانده نیروهای نظامی مرزی ترکیه 50 پناهجو را که از یونان به ترکیه باز گردانده شده بودند به آب انداخت.

به گزارش کردپرس، در پی تحویل 150 تن از پناهجویانی که از ترکیه به یونان رفته بودند، فرمانده نیروهای نظامی 50 تن از این پناهجویان را به رودخانه مریچ انداخت.

انجمن حقوق دانان آزادی (ÖHD) شعبه استانبول با انتشار اطلاعیه ای در صفحه رسمی توئیتر خود اعلام کرد که یک گروه متشکل از 150 پناهجو که از ادیرنه به یونان رفته بودند، به ترکیه تحویل داده شده اند. این انجمن اعلام کرد که آنها گزارش هایی دریافت کرده اند مبنی بر اینکه 45 - 50 تن از این پناهجویان توسط نیروهای نظامی ترکیه به رودخانه مریچ انداخته شده اند.

یکی از پناهجویانی که جان سالم به در برده بود، در 24 آگوست به این انجمن مراجعه کرده و واقعه را شرح داده است. بر اساس گزارش این شخص، فرماندهان نظامی از بین 60 نفری که در یکی از این گروه ها بوده اند، زنان و دختربچه ها را (در حدود 10 - 15 نفر) جدا کرده و به سربازان تحت امر خود دستور داده اند تا بقیه افراد را که در میان آنها پسربچه ها هم وجود داشتند، به آب رودخانه بریزند. این پناهجو که توانسته بود با شنا جان خود را نجات دهد گفته است که با چشم های خودش شاهد مرگ یک پناهجوی افغانستانی و دو پناهجوی سوری در آب های رودخانه بوده است.

پناهجوی نجات یافته گفته است که برخی از سربازان در حالی که گریه می کردند نمی خواستند پناهجویان را به آب بریزند اما فرمانده مافوق آنها فریاد زده است که «بگذارید اینها بمیرند، اگر شما نمی توانید این ها را به آب بریزید من شما را به آب خواهم انداخت». 5 تن دیگر از پناهجویانی که توانسته بودند به وسیله شنا کردن جان خود را نجات دهند نیز اعلام کردند که حاضرند در این باره شهادت بدهند.

انجمن حقوق دانان آزادی با انتشار این اطلاعیه اعلام کرد که پیگیری قضائی این حادثه را به عنوان «جنایت علیه بشریت» آغاز کرده است.

کد خبر 16001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha