توهین یک مجری به مخاطب کُرد اعتراض مردم را برانگیخت

سرویس ترکیه - مجری یک برنامه زنده تلویزیونی تماس مخاطبی را که به کردی سخن می گفت قطع کرد و از او خواست به «زبان ترکی سلیس» حرف بزند.

به گزارش کردپرس، «دیدم ارسلان ییلماز» مجری یک برنامه تلوزیونی، در برنامه زنده به دلیل سخن گفتن یک مخاطب به زبان کُردی تماس تلفنی را با او قطع کرد و سخنان توهین آمیزی به زبان آورد.

دیدم ارسلان ییلماز در برنامه زنده تلوزیونی «تسلیم نشو» با یک شاهد ماجرا تماس تلفنی گرفت. ترکان تاشچی اهل اورفا، زنی که مخاطب تماس بود به دلیل این که زبان ترکی برای او دشوار بود به زبان کُردی سخن گفت. پس از آن ارسلان مجری این برنامه با عصبانیت تماس تلفنی وی را قطع کرد و گفت: «با این خانم صحبت کنید تا به زبان ترکی درست و حسابی حرف بزند و ما همه متوجه بشویم. قاعدتا اینجا جمهوری ترکیه است. ما که آن زبان را نمی دانیم. اگر بدانیم حتما متوجه می شویم و صحبت هم می کنیم با ایشان.»

سخنان تحقیر آمیز دیدم ارسلان ییلماز واکنش های بسیاری را در فضای مجازی بر انگیخت و بسیاری از مردم با انتشار هشتگ «حد خودت را بدان دیدم ارسلان» سخنان او را محکوم کردند.

فاتح پرتقال روزنامه نگار مشهور و مجری سابق خبر فاکس با انتشار پستی در انتقاد به ارسلان گفت: «چه رفتار خشونت آمیزی! چه دلیلی دارد که چنین واکنشی از خود بروز بدهید؟ شما می توانید به هزار روش چیزی را بیان کنید. من تعجب می کنم که ایشان به عنوان مجری حرفه ای انتخاب شده اند.»

کد خبر 15869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha