امضای توافقنامه همکاری بین ترکیه و عراق در زمینه صنایع دفاعی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – ترکیه و عراق در حاشیه نمایشگاه صنایع دفاعی استانبول یک توافقنامه همکاری در زمینه صنایع دفاعی امضا کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، ریاست سازمان صنایع دفاعی ترکیه با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: اسماعیل دمیر رئیس این سازمان با محمد صاحب الدراجی رئیس سازمان صنایع نظامی عراق توافقنامه همکاری امضا کردند که براساس آن، همکاری دو کشور در این زمینه نظام مند خواهد شد و زمینه اجرای همکاری در زمینه صنایع دفاعی را فراهم خواهد کرد.

براساس این توافق، طرفین کلیه نیازهای نهادهای نظامی همدیگر در زمینه تجهیزات و خدمات مربوط به دفاع را تأمین و در زمینه تولید و مدرن سازی تسلیحات و فروش آنها به طرف ثالث اقدام خواهند کرد.

توافق دفاعی عراق و ترکیه همچنین تأکید می کند: دو کشور همچنین در زمینه نگهداری و به روز رسانی سیستم تسلیحاتی یکدیگر و انتقال فناوری، آموزش، اطلاعات و اسناد با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

براساس توافق دو کشور، دولت های آنکارا و بغداد در زمینه صنایع دفاعی با هدف پیگری روند پیشرفت پروژه های مشترک نشست های دوره ای برگزار خواهند کرد. همچنین هیأت های فنی و کارشناسان صنایع دفاعی دو کشور با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

کد خبر 15607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha