پیکر باران، زن ایزدی  که در ترکیه به قتل رسیده بود در شنگال به خاک سپرده شد

سرویس ترکیه - پیکر باران حسن رشو، زن ایزدی اهل شنگال، که توسط یک شهروند ترکیه به قتل رسیده بود، در زادگاهش شنگال به خاک سپرده شد.

به گزارش کردپرس، پیکر باران حسن رشو زن ایزدی اهل شنگال که توسط یک شهروند اهل ترکیه در میدیات کشته شده بود، پس از آیین تشییع جنازه در میدیات، در زادگاهش شنگال به خاک سپرده شد.

خانواده باران حسن رشو، که ساکن اروپا بودند برای دریافت جسد باران به ترکیه رفته و پس از مراسم تشییع جنازه در میدیات او را برای خاکسپاری به زادگاهش بردند.

باران هفته گذشته در روستای ابشی (اونه کوی) وابسته به شهرستان میدیات ماردین، توسط مردی به نام سرکان-او و با شلیک گلوله کشته شد. سرکان-او پس از بازداشت قتل را پذیرفت اما ادعا کرد که این حادثه تقصیر مقتول بوده و او قاتل را برای کشتن تحریک کرده است.

پس از آمدن پدر باران مراسم تشییعی در میدیات برگزار شد. در این مراسم، فلکناز اوجا نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) شاخه باتمان، و اعضای شورای زنان HDP و همچنین اعضای جنبش زنان آزاد (TJA) شرکت کردند. علی رشو پدر باران در سخنانی گفت که خانواده اش از آزار و شکنجه داعش فرار کرده اند اما گویا همان ایدئولوژی در جایی که به آن پناه برده بودند نیز وجود داشته است. علی رشو به دلیلی ناراحتی نتوانست سخنان خود را ادامه دهد.

سخنرانی پریخان آغا اوغلو رئیس استانی HDP در ماردین نیز توسط پلیس قطع شد. زنان با شعار «Jin jiyan azadi» (زن، زندگی، آزادی) پیکر باران را تشییع کردند.

پیکر باران پس از بازگشت به زادگاهش، با آیین های ایزدی، در گورستان «کوبه حاجی علی» در شنگال آرمید.

کد خبر 15369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha