ارومیه با هزینه ایی بسیار بالا اداره می شود/ پرداخت بدهی های شهرداری با اولویت بندی

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست شهرداری ارومیه گفت: بیش از ٧٠ درصد درآمد شهرداری ها وابسته به صدور پروانه ساخت و طرح تفصیلی است و در چند سال گذشته تنها ٢٠ درصد طرح تفصیلی در شهر تحقق یافته است.

به گزارش کردپرس، به نقل از شهرداری؛ غلامرضا عدل دوست در چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر بیان کرد: اولویت اصلی شورای ششم شهر ارومیه برای ٤ سال آینده، تدوین برنامه های مدون، سیاست گذاری و نظارت باشد و انتظارت شورا از شهرداری در اولویت های بعدی قرار گیرد.

او اظهار داشت: طی سال گذشته، در ستاد سلامت اداری دستور العمل انتخاب مدیران تهیه شده و تحقق این مهم در بدنه شهرداری در گرو تبعیت کامل از این دستور العمل است.

عدل دوست بیان کرد: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر پروانه ساخت دراراضی قولنامه ای برای کاربری های مسکونی و اراضی با بیش از ٦٠ درصد ساخت و ساز صادر می شود.

سرپرست شهرداری ارومیه با اشاره به طرح تفصیلی گفت: طرح تفصیلی از نگاه کارشناسان آن بر مبنای درآمد برای شهرداری ها تدوین نشده با اینکه بیش از ٧٠ درصد درامد شهرداری ها وابسته به صدور پروانه ساخت و طرح تفصیلی است اما در چند سال گذشته تنها ٢٠ درصد طرح تفصیلی در شهر تحقق یافته است.

عدل دوست افزود: بروز رسانی تجهیزات آتش نشانی جهت مقابله با حوادث احتمالی از اولویت ها و در بودجه شهرداری لحاظ شده است . همچنین رشد و تعالی سازمانی از طریق معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری در حال اجرا است.

سرپرست شهرداری ارومیه گفت: بدهی های شهرداری ارومیه با اولویت بندی پرداخت می شود و با توجه به عدم راه اندازی خزانه داری متمرکز، مقوله استقلال مناطق راکد مانده است.

او ادامه داد: خرید قیر جهت آسفالت و ترمیم معابر برای دومین بار به مناقصه گذاشته و در صورت عدم تحقق آن با مصوبه شورا از طریق ترک تشریفات از بورس نسبت به خرید قیر اقدام شود.

عدل دوست تاکید کرد: در حال حاضر شهر ارومیه با هزینه بسیار بالای اداره می شود و بیاد به مقوله راهکارهای جدید افزایش درآمدهای شهرداری نگاه ویژه ای شود.

کد خبر 15349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha