8 نفر در حادثه سقوط هواپیمای روسی اطفای حریق در ترکیه جان باختند

سرویس ترکیه - در حاثه سقوط یک فروند هواپیمای روسی اطفای حریق در مرعش ترکیه، 8 تن جان خود را از دست دادند.

به گزارش کردپرس، در حادثه سقوط هواپیمای اطفای حریق در قهرمان مرعش ترکیه، 5 شهروند روسی و 3 شهروند ترکیه جان خود را از دست دادند.

بنا بر گزارش جمهوریت یک هواپیمای اطفای حریق که برای کمک به خاموش کردن آتش در منطقه جنگلی برتیز، به استان مرعش رفته بود به دلایل نامعلومی سقوط کرد.

کارمندان این هواپیما که بر اثر سقوط و انفجار به خاکستر تبدیل شد سرکان میرزا اوغلو خلبان ترک، اوغوز افشار آیدین مهندس جنگلداری، ادیب اوزون اوغلو هماهنگ کننده، اوگنی کوزنستوف خلبان روس، ویلادیسلاو برکوتوف خلبان دوم، نیکلای اوملچنگو اوپراتور رادیو، وادیم کاراسوف ناوبر و لوری چوبوروف تکنسین پرواز بودند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که 5 تن از شهروندان روسی و 3 شهروند ترکیه در هواپیمای اطفای حریق Be-200 حضور داشتند که در حادثه سقوط هواپیما جان باختند. این وزارتخانه اعلام کرد که هیاتی برای بررسی علت سقوط هواپیما به محل اعزام شده است.

هواپیمای سقوط کرده یک جت مدت Beriev Be-200 ساخت روسیه است که برای عملیات اطفای حریق و جستجو و نجات، همچنین گشت و حمل بار و مسافر طراحی شده است. این هواپیما در عملیات اطفای حریق جنگل های آلاداغ آدانا نیز حضور داشت.

کد خبر 15259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha