می‌خواهیم دفاتر نمایندگی اداره خودگردان در کشورهای بیشتری بازگشایی شوند

سرویس سوریه-عضو نمایندگی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در اقلیم کُردستان عراق گفت:ترکیه به هیچ صورتی موافق سیستم‌ ما نیست و از هر اقدامی برای ضربه‌زدن‌ به آن‌ استفاده می‌کند و بویژه مخالف کُردها است اما سیستم سیاسی شمال سوریه، سیستمی برای همه سوری‌ها است و همه اقوام می‌توانند خود را در آن‌ جای دهند.

فتح‌الله حسینی عضو نمایندگی اداره خودگردان شمال و شرق سوریه در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به افتتاح چهارمین دفتر نمایندگی اداره خودگردان در سوییس و واکنش ترکیه به این موضوع، اظهار کرد:وقتی ترکیه باوری به حقوق کُردها ندارد، چگونه ممکن است از موفقیت دیپلماتیک کُردها در سطح حهان خوشحال شود؟!
وی ادامه داد:ترکیه خود دولتی 《حامی تروریسم》است و موفقیت کُردها در هر نقطه‌ای را بر ضرر خود می‌داند و کشورهای غربی نیز به دلیل آن که همپیمان آن‌ها در ناتو است در مقابلش نرمی نشان می‌دهند.
وی افزود:چیزی طبیعی است که ترکیه اگر با دستاوردهای سیاسی و دیپلماتیک کُردها مخالفت کند و با آن بجنگد.در این‌ مرحله اولویت ما حفاظت از دستاوردهای سیاسی و نظامی اداره خودگردان است و از لحاظ سیاسی می‌خواهیم روابطمان‌ با جهان مناسب شود و دفاتر نمایندگی را در کشورهای بیشتری باز نماییم.
وی تصریح کرد:ترکیه به هیچ صورتی موافق سیستم‌ ما نیست و از هر اقدامی برای ضربه‌زدن‌ به آن‌ استفاده می‌کند و بویژه مخالف کُردها است اما این‌ سیستم برای همه سوری‌ها است و همه اقوام می‌توانند خود را در آن‌ جای دهند.
کد خبر 15138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha