امید کردهای سوریه به اروپا برای کسب اعتبار بین المللی

سرویس جهان- نشریه میدل ایست مانیتور، اقدام اداره خودگردان کردی در سوریه برای دایر کردن دفتر نمایندگی در ژنو و چند شهر اروپایی دیگر را تلاش کردها برای کسب حمایت اروپا و به رسمیت شناخته شدن در مجامع بین المللی عنوان کرده است.

به گزارش کردپرس، اداره خودگردان کردی در شمال سوریه از دایر کردن دفتر نمایندگی خود در شهر ژنو سوئیس خبر داده است. نشریه میدل ایست مانیتور نیز گزارش داد اداره خودگردان در شمال و شمال شرق سوریه می خواهد دفتر نمایندگی خود در برخی کشورهای دیگر اروپا مانند فرانسه، آلمان،سوئد، لوگزامبورگ، بلژِک و هلند را نیز دایر کند.

البته این نشریه، عامل اصلی ایجاد دفاتر نمایندگی اداره خودگردان در کشورهای اروپایی را نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق دانسته که به دنبال مبارزه چند ساله با داعش در سوریه، می خواهد در حالی که ترکیه آن را یک گروه تروریستی می خواند، نزد کشورهای اروپایی مشروعیت کسب کند.

این نشریه کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه و سوئد را حامی اصلی نیروهای کرد سوریه دانسته است چرا که این کشورها همواره هیئت هایی را به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه اعزام کرده و یا هیئت هایی از اداره خودگردان به این کشورهای سفر کرده اند. اداره خودگردان دفتر نمایندگی خود را در واشنگتن نیز دایر کرده است.

این نشریه به موانعی اشاره کرده است که ممکن است باعث از بین رفتن اعتبار اداره خودگردان شود که از جمله این موانع ،گزارش اخیر شورای اتحادیه اروپا درباره ارتباط نیروهای کرد سوریه با گروه های افراطی چپ اروپاست.

میدل ایست مانیتور همچنین به تلاش های ترکیه برای معرفی نیروهای کرد سوریه به عنوان شاخه ای از پ.ک.ک اشاره کرده که از نظر کشورهای اروپایی و آمریکا یک سازمان « تروریستی» محسوب می شود.

کد خبر 15115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha