اربیل و بغداد در حال حل اختلافات نفتی هستند

سرویس جهان- نشریه اویل پرایس از در پیش گرفتن اقداماتی از سوی دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق برای حل اختلافات نفتی خبر داده است.

به گزارش کردپرس، نشریه اویل پرایس در گزارشی از قصد جدی دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق برای حل اختلافات نفتی خود خبر داده است.

این نشریه با اشاره به اینکه اقلیم کردستان عراق نتوانسته است با فروش مستقیم نفت حقوق کارمندان خود را پرداخت کند و مجبور به درخواست از بغداد برای تامین کسری بودجه شده، تنها راه برای پایان دادن به مشکلات مالی اقلیم کردستان را حل اختلافات نفتی با بغداد دانسته است.

این نشریه با اشاره به دیدار اخیر وزیر نفت عراق و وزیر منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق، این مسئله را قدمی مثبت در راستای حل اختلافات نفتی اربیل و بغداد عنوان کرده است.

اویل پرایس از کاهش 5 میلیون بشکه ای تولید نفت خام در اقلیم کردستان نسبت به سال گذشته خبر داده در حالی که هزینه ها افزایش یافته است. این نشریه تنها راه کسری بودجه اقلیم کردستان را رفع اختلافات نفتی میان اربیل و بغداد دانسته و تاکید کرده است اربیل و بغداد به اهمیت رسیدن به توافق واقف هیتند بنابراین، در حال برداشتن قدم هایی را برای رسیدن به این هدف هستند.

کد خبر 15036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha