دیدار وزیر منابع زیرزمینی اقلیم کردستان با وزیر نفت عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – وزیر منابع زیرزمینی اقلیم کردستان با وزیر نفت عراق دیدار کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از عین العراق نیوز، وزارت نفت عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد احسان عبدالجبار اسماعیل وزیر نفت در این دیدار آمادگی این وزارتخانه برای برطرف کردن کلیه موانع و مشکلات فنی و مالی با هدف حفظ ثروت های ملی عراق به عنوان اموال عمومی شهروندان این کشور را اعلام کرد.

احسان عبدالجبار همچنین تأکید کرد: دولت مرکزی و وزارت نفت بر ضرورت تعامل کاملا شفاف با مدیریت نفت در سراسر عراق و تلاش برای حل مشکلات باقیمانده بین اربیل و بغداد از طریق گفتگو، تبادل نظر و احترام متقابل به دیدگاههای یکدیگر و در نظر گرفتن منافع ملی بالاتر از هر موضوع دیگری تأکید دارند.

وزیر نفت عراق در این دیدار اظهار امیدواری کرد دیدارها و گفتگوها با اقلیم کردستان به ویژه پس از رسیدن کمال اتروشی به وزارت نفت، باعث گشوده شدن صفحه جدیدی در زمینه گفتگوی نظام مند و جدی برای حل مشکلات باقی مانده در راستای منافع مردم سراسر عراق و در چارچوب قانون اساسی کشور باشد که حقوق استان ها و اقلیم ها را تنظیم کرده است.

کمال اتروشی وزیر منابع زیرزمینی اقلیم کردستان نیز در این دیدار درباره همکاری مشترک با وزارت نفت و دولت مرکزی، تلاش مشترک برای گشودن افق های جدید در زمینه روابط دوجانبه برای سرمایه گذاری بهینه در زمینه ثروت های ملی در سراسر عراق، همکاری برای توسعه میادین نفتی و گازی، ایجاد پروژه های مشترک به صورت تکامل با هدف بهره برداری بهینه از منابع نفتی و در راستای منافع عمومی عراق اظهار امیدواری کرد.

اتروشی همچنین گفت: در دیدار با وزیر نفت و مسئولان این وزارتخانه، شاهد همکاری گسترده ای برای یافتن و حل همه مشکلات معلق مانده بین دولت مرکزی و اقلیم کردستان و همچنین فعال کردن توافقات جدید در چارچوب همکاری برای توسعه صنایع نفت و گاز با هدف تقویت اقتصاد عراق و توسعه پایدار بودیم.

کد خبر 14930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha