محدودیت‌های ترافیکی مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج اعلام شد

سرویس کردستان - پلیس راهور کردستان محدودیت‌های ترافیکی مراسم رژه نیروهای مسلح در سنندج و همچنین برنامه‌ریزی برای کنترل ترافیک به مناسبت آغاز تحصیلی جدید در استان را اعلام کرد.

به گزارش کُرد پرس به نقل از ایرنا، سرهنگ برزو مرادی گفت: به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و رژه نیروهای مسلح در سنندج، روز یکشنبه ۳۱ شهریور از ساعت ۶:۳۰ صبح محدودیت‌های ترافیکی در این شهر اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: از ساعت ۶:۳۰ تا زمان پایان مراسم رژه در سنندج، تردد هر نوع وسیله نقلیه در حد فاصل میدان لشکر تا میدان کوهنورد این شهر ممنوع است و رانندگان می‌توانند از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

وی یادآور شد: رانندگانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند، می‌توانند کمربندی آبیدر و مسیر کیوان‌راه را برای تردد و انجام کارهای خود انتخاب کنند.

سرهنگ مرادی به طرح کنترل ترافیک به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حجم ترافیک در روزهای اول مهر به شدت افزایش پیدا می‌کند، توان پرسنلی خود را در این روزها مضاعف خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در مناطقی از شهرهای استان از جمله سنندج که سال‌های قبل حجم ترافیک بالا بود، از تمام نیروهای خود برای کنترل و آسانی تردد دانش آموزان استفاده می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور کردستان افزود: در هفته اول مهر به دلایلی بلاتکلیفی در زمینه سرویس‌های مدارس وجود دارد و اغلب خانواده‌ها مجبور هستند به طرق مختلف با استفاده از وسیله شخصی فرزندانشان را به مدرسه و سپس منزل منتقل کنند، بنابراین در این هفته نسبت به هفته‌های بعد به مراتب، تراکم بیشتری در معابر شهری وجود دارد.

سرهنگ مرادی گفت: با همکاری شهرداری در تمام شهرستان‌ها محل‌هایی که تردد دانش آموزان زیاد بوده، خط‌کشی معابر و خطوط گذرگاه‌های عابر پیاده انجام شده و معابری که بیشترین نیاز را دارند، اولویت بندی می‌شوند.

وی از شهروندان خواست در صورت عدم ضرورت در زمان بازگشایی مدارس از تردد با وسیله نقلیه شخصی خودداری کنند تا به حجم ترافیک موجود اضافه نشود.

سال تحصیلی جدید در استان کردستان در سه هزار و ۹۰۰ مدرسه شهری و روستایی با ۱۲ هزار و ۱۴۵ کلاس درس و حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با بیش از ۲۴ هزار پرسنل آغاز می‌شود.

کد خبر 147934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha