لازم است بغداد و اربیل اداره شنگال را به رسمیت‌ بشناسند

سرویس سوریه-عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان‌ در سوریه(p.d.k.s) گفت:لازم است هم دولت‌ عراق و‌هم‌ اقلیم کُردستان عراق اداره سیاسی و نیروی نظامی شنگال را به رسمیت بشناسند، چرا که این نیروها از مردم‌ شنگال دفاع می‌کنند.

«گه‌لو عیسی» عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان‌ در سوریه(p.d.k.s) در سالیاد نسل‌کشی ایزدی‌های شنگال توسط داعش، اظهار کرد:ایزدی‌ها در تاریخ خود چندین‌ بار روبروی نسل‌کشی قرار گرفته‌اند و حمله سال ۲۰۱۴ داعش به شنگال آخرین‌ مورد از این حملات بود.احزاب و جریان‌های کُرد واجب است برای به رسمیت شناساندن نسل‌کشی ایزدی‌ها از همه ابزارهای لازم در سطح بین‌المللی استفاده کنند تا بار دیگر این مردم روبروی چنین خطراتی قرار نگیرند.
وی ادامه داد:احزاب و جریان‌های کُرد باید در کنار مردم‌ شنگال قرار بگیرند و به اراده آن‌ها احترام‌ بگذارند و لازم است هم دولت‌ عراق و‌هم‌ اقلیم کُردستان عراق اداره سیاسی و نیروی نظامی شنگال را به رسمیت بشناسند، چرا که این نیروها از مردم‌ شنگال دفاع می‌کنند.
وی تصریح کرد:واجب است همه احزاب صاحب نفوذ دست در دست یکدیگر بگذارند و از مردم و مدیریت اداری شنگال پشتیبانی کنند و همه وسایل لازم در جهت به رسمیت شناساندن نسل‌کشی ایزدی‌ها را در سطح بین‌الملل بکار گیرند.
کد خبر 14756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha