زخمی شدن دست‌کم 16 غیرنظامی در نتیجه انفجار 8 بمب دست‌ساز در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - منابع امنیتی در عراق از زخمی شدن شماری از افراد غیر نظامی در نتیجه وقوع چندین انفجار ناشی از بمب دست ساز در مناطق مختلف پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه های خبری عراق، منابع امنیتی در شهر بغداد، پایتخت این کشور اعلام کردند که مناطق مختلف این شهر از عصر تا شامگاه شنبه شاهد انفجار هشت بمب دست ساز کار گذاشته شده در کنار جاده بودند که در نتیجه آنها نیز دست کم 16 غیر نظامی زخمی شدند.

به گفته منابع مذکور، انفجار نخست در منطقه البلدیات در شرق بغداد سه زخمی و انفجار دوم در منطقه باب الشيخ در مرکز این شهر چهار زخمی بر جای گذاشتند در حالی که انفجار سوم در منطقه الشرطه الرابعه در غرب پایتخت عراق نیز زخمی شدن دو تن دیگر را در پی داشته است.

این منابع امنیتی که نام هیچ یک از آنها فاش نشده، همچنین تاکید کردند که در نتیجه انفجار دو بمب دست ساز در منطقه الطالبیه در شرق بغداد و یک بمب دیگر در منطقه حی الاعلام در جنوب این شهر نیز به ترتیب پنج و دو غیر نظامی زخمی شدند.

در همین حال، انفجار بمب دست ساز در منطقه الکمالیه در شرق بغداد نیز شمار نامشخصی زخمی بر جای گذاشته و انفجار دیگری نیز منطقه الصدریه در مرکز این شهر را هدف قرار داده بدون آن که هیچ گونه جزئیاتی در رابطه با تلفات احتمالی آن اعلام شود.

این در حالی است که برخی رسانه های عراقی در این باره تاکید کردند که انفجارهای مذکور در مناطق عمدتا شیعه نشین پایتخت این کشور به وقوع پیوسته جایی که در آستانه عاشورای امام حسین (ع) عزاداران و موکب های حسینی را هدف قرار دادند.

لازم به ذکر است که از زمان اعلام رسمی شکست گروه تروریستی داعش در عراق در اواخر سال 2017 تاکنون شهر بغداد شاهد بهبودی نسبی وضعیت امنیتی بوده و به نظر می رسد انفجارهای اخیر، شدیدترین موج انفجارها در این شهر از زمان تشکیل دولت عادل عبدالمهدی، نخست وزیر کنونی این کشور در اواخر سال گذشته میلادی باشد.

کد خبر 147160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha