حکومت ترکیه نسل کشی ایزدی ها را به رسمیت بشناسد و از حمله به شنگال دست بردارد

سرویس ترکیه - HDP خواستار به رسمیت شناخته شدن نسل کشی ایزدی ها و پایان یافتن تهدید و حمله بر علیه شنگال از سوی ترکیه شد.

به گزارش کردپرس، حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) با انتشار بیانیه ای به مناسبت سالروز قتل عام کردهای ایزدی شنگال، از حکومت ترکیه خواست نسل کشی ایزدی های شنگال را به رسمیت شناخته و از تهدید کردن و حمله به شنگال دست بردارد.

در این بیانیه که با امضای تولای ختیم اوغولاری رئیس مشترک کمیسیون خلق ها و باورهای HDP در سایت رسمی حزب به انتشار رسید، با یادآوری این که کردهای ایزدی در طول تاریخ به طور مداوم مورد کشتار جمعی قرار گرفته اند، آمده است: «در 15 ژوئن 2016 شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد که داعش ایزدی های شنگال را قتل عام کرده است. ایزدی ها که با مقاومت در برابر کشتارها و قتل عام ها، باورها و فرهنگ خود را حفظ کرده اند، صاحبان باستانی این سرزمین ها هستند. ترکیه باید قتل عام ایزدی ها را به رسمیت بشناسد و از سیاست های تهدید آمیز و تهاجمی بر علیه شنگال دست بردارد. ترکیه باید امنیت ایزدی هایی را که در جریان جنگ به ناچار به اینجا پناه آورده اند حفظ کند. همچنین برای آزادی زنان و کودکان ایزدی که هنوز در اسارت داعش هستند، قدم های جدی بردارد و دست از تماشای این بی شرمی بردارد.»

HDP در ادامه با یادآوری هفتمین سالگرد قتل عام شنگال، اعلام کرد که این حزب همچنان در کنار مردم ایزدی که در طول تاریخ مورد خشونت و ستم قرار گرفته اند، خواهد ماند و از همه مردم جهان خواست تا با نسل کشی، کشتار، و اعمال غیر انسانی مبارزه کنند.

کد خبر 14593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha