سومین اهدای عضو سال جاری در ارومیه انجام شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: اهدای اعضای مردی ۶۹ ساله مرگ مغزی، موجب نجات و ادامه زندگی برای چند بیمار نیازمند به عضو شد.

به گزارش کردپرس، ابراهیم حسنی به وب دا اظهار داشت: سومین اهدای عضو ارومیه در یازدهم مرداد ماه سال جاری با رضایت خانواده مرگ مغزی به وقوع پیوست، متوفی ساکن شهر ارومیه بوده که به علت خونریزی داخلی و در نهایت بعد از تائید مرگ مغزی، با رضایت خانواده آن مرحوم عمل خدا پسندانه اهدای عضو صورت گرفت.

او افزود: کلیه‌های زنده یاد "فخرالدین ولی زاده" به دو نفر، خانم ۵۲ ساله و آقای ۵۵ ساله که سالها از نارسایی کلیه در رنج بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد و اکنون حال عمومی هر ۲ بیمار مساعد است.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی بیان کرد: کبد فرد مرگ مغزی هم به تبریز ارسال شد تا به بیمار نیازمند اهداء، زندگی دوباره ببخشد.

حسنی گفت: با الگو گرفتن از فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی خانواده‌های اهدا کنندگان، درهای امیدی به سوی نجات بیماران در لیست انتظار پیوند گشوده و باعث حیاتی دوباره به بیماران نیازمند پیوند عضو شد امید است شاهد ارتقای روز افزون این فرهنگ ارزشمند در استانمان باشیم.

معاونت امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز با اهدای لوح سپاس از ایثارگری خانواده این مرحوم تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 14564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha