ارتش دموکراتیک آماده گفتگو با همه طرف هایی است که خواهان حل بحران سوریه هستند

سرویس سوریه - مظلوم کوبانی با اشاره به آمادگی برای گفتگو در جهت حل بحران سوریه، از نهادهای بین المللی خواست تا در خارج کردن اسرای داعشی به آنها کمک کنند.

به گزارش کردپرس، مظلوم کوبانی فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه در نشست سالانه مجمع نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) اظهار داشت که آنها برای بازگرداندن مهاجران به سرزمین خود به مبارزه با داعش ادامه خواهند داد و خواستار حمایت بین المللی از نیروهای دموکراتیک سوریه شد.

به نوشته نرینا آزاد، مظلوم کوبانی در نشست سالانه مجمع نظامی SDF با بیان این که ترکیه و گروه های مسلح وابسته به آن پس از حملات خود به شمال و شرق سوریه با مشکلات و موانع زیادی روبرو شدند، گفت: «ما با حمایت نیروهای خود، جوانان، مردم و دوستانمان، بر مشکلات فائق آمدیم.»

کوبانی با تأکید بر اینکه داعش تنها با استفاده از روش های نظامی ریشه کن نخواهد شد، گفت: «شرایط زندگی مردم باید بهبود یابد. بنابراین، مدیریت خودگردان باید در زمینه های سیاسی، اجتماعی و خدماتی پشتیبانی شود. این بخشی جدایی ناپذیر از برنامه مبارزه با داعش است.»

او افزود: «ما از سازمان ملل متحد می خواهیم راهی برای رساندن کمک ها به منطقه بیابد. در این منطقه هزاران اسیر داعشی و خانواده های آنها وجود دارند. همه می دانند که مدیریت خودگردان به تنهایی قدرت رسیدگی به این پرونده را ندارد. برای از بین رفتن اردوگاه ها و زندان ها این افراد باید به کشورهای خودشان بازگردند. جامعه بین المللی باید از این امر حمایت کند.»

کوبانی با بیان اینکه نیروهای دموکراتیک سوریه آماده برقراری گفتگو با همه طرف هایی است که خواهان حل بحران سوریه هستند، گفت: «ما طرفدار گفتگو، آتش بس، و مذاکره در داخل سوریه، و یافتن راه حل سیاسی و حل مشکلات با دولت دمشق هستیم. پیام ما نباید اشتباه گرفته شود. اظهارات دولت دمشق درباره نیروهای ما غیرقابل قبول است. دولت دمشق نیروهای ما را به خیانت و تجزیه کشور متهم می کند. یادآوری می کنیم که آنها منطقه را به داعش و گروه های تروریستی واگذار کردند. این نیروهای ما بودند که منطقه را آزاد کردند و از مردم دفاع کردند.»

ژنرال کوبانی در ادامه گفت: «در جلسه قبلی تصمیم گرفتیم سیستم SDF را تغییر دهیم. اما به دلیل حملات دولت متجاوز ترکیه و شیوع ویروس کرونا، ما نتوانستیم این تصمیم و بسیاری از تصمیمات دیگر خود را اجرا کنیم. در این جلسه قرار است تصمیمات جدیدی بگیریم و سعی می کنیم تصمیمات قدیمی را نیز اجرا کنیم. همچنین ما بر تلاش های همه جانبه خود برای نابودی کامل داعش، آزادسازی مناطق اشغالی و تامین امنیت در سوریه ادامه خواهیم داد.»

کد خبر 14490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha