این یک قتل عام نژادپرستانه نیست

سرویس ترکیه - سلیمان سویلو در توجیه قتل عام خانواده کرد ساکن قونیه گفت که این کشتار ربطی به مسئله ترک - کرد ندارد و خارج نشینان می خواهند از این موضوع استفاده سیاسی کنند.

به گزارش کردپرس، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه سر انجام پس از ساعت ها، درباره کشتار نژادپرستانه خانواده کُرد در قونیه واکنش نشان داد و گفت که این کشتار ربطی به مسئله ترک - کرد ندارد و استفاده سیاسی از آن به اندازه خود حمله باید محکوم شود.

سلیمان سویلو با بیان این که این حمله سیاسی شده است، گفت: «این حمله نفرت انگیز در قونیه دارد به شیوه ای رذیلانه مورد سوء استفاده های سیاسی قرار می گیرد. این موضوع هیچ ربطی به مسئله ترک - کرد ندارد. کشاندن این موضوع به مسئله سیاسی ترک - کرد به اندازه خود حمله خطرناک است. کشاندن موضوع به مسئله ترک - کرد هم باید به اندازه حمله، محکوم شود، هم تفکری است که باید آن را رذیلانه دانست. گروهی از اعضای احزاب اپوزیسیون خارج نشین، به طور دائم در فضای مجازی در تلاش برای این هستند که این ملت و این میهن را به جان هم بیاندازند.»

او در ادامه گفت که از سال 2010 بین این دو خانواده اختلافاتی وجود داشته، که 11 سال به طول انجامیده است.

این در حالی است که خانواده قربانی پیش از این نیز مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفته اند و در نتیجه مجروح شده و حتی در بیمارستان بستری شده اند و حمله کنندگان نیز آشکارا خود را به عنوان ترک های ملی گرا معرفی کرده اند اما تنها چند ساعت بازداشت شده و بدون مجازات آزاد شده اند.

به گفتۀ وکیل خانوادۀ قربانی، آنها بارها اعلام کرده اند که از سوی ترک های نژادپرست تهدید می شوند و جانشان در خطر است، اما پلیس و نهادهای امنیتی در محافظت از آنها اهمال و کوتاهی کردند.

کد خبر 14359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha