تسهیلات بلاعوض به فعالین گردشگری کردستان پرداخت می‌شود

سرویس کردستان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از پرداخت تسهیلات بلاعوض و همچنین کمک‌های اعتباری به فعالین گردشگری که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده‌اند خبر داد.

به‌ گزارش کرد پرس، یعقوب گویلیان ظهر امروز در نشستی با روسای انجمن‌ها و جوامع راهنمایان و بوم‌گردی‌های استان کردستان, اظهار کرد: در راستای اجرای سیاست‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دو حوزه از صنعت‌گردشگری استان حمایت مالی می‌شوند.
وی افزود: تعدادی از تاسیسات و فعالین حوزه گردشگری استان که دارای بیش از 20 سال سابقه در این بخش بودند به دلیل شیوع ویروس‌کرونا مجبور به تعطیلی شدند و این حمایت مالی اقدامی برای جبران بخشی از این ضرر و زیان‌ها است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان ادامه داد: براساس اولویت‌بندی و دستورالعمل ابلاغی دو حوزه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی پس از بررسی کارشناسی حمایت مالی خواهند شد.
معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: همواره یکی از مطالبات حوزه گردشگری استان اعطای کمک‌های اعتباری و تسهیلات بلاعوض به فعالین این بخش بوده که براساس این بخش‌نامه قسمتی از صنعت‌گردشگری استان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
آرمان وطن‌دوست یادآور شد: سیاست معاونت‌گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بر عدم حذف بخش یا افرادی است که در این صنعت شاغل هستند، بوده بر همین اساس اولویت‌بندی پرداخت را به جامعه و انجمن مربوطه واگذار نموده که پس از بررسی کارشناسی در این معاونت به وزارت‌متبوع برای اجرا ارسال خواهد شد.
کد خبر 13563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha