هر کسی به حکومت برسد باید مسئله کرد را حل کند/انتخابات نزدیک است

سرویس ترکیه - پروین بولدان در جمع طرفداران HDP در غازی آنتپ گفت کردها مجبور به رای دادن به هیچ حزب و ائتلافی نیستند.

به گزارش کردپرس، پروین بولدان رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) برای دیدار با هواداران HDP و شرکت در «کارزار دفاع» به غازی آنتپ رفت. بولدان در جمع مردم ابراز داشت که ائتلاف حاکم آخرین روزهای خود را سپری می کند و رفتنی است.

بنابر گزارش بین النهرین، بولدان که در میان استقبال هواداران HDP در غازی آنتپ به این شهر سفر کرده بود به سخنان مردم و کسبه گوش فرا داد. او در جمع مردم سخنرانی کرد و گفت: «ما با مشخص شدن زمان انتخابات حتما باز هم از آنتپ دیدار خواهیم کرد.»

او با بیان این که حزب حاکم بر علیه HDP نه از روش های سیاسی بلکه از روش های اعمال فشار، شکنجه و سرکوب بهره می گیرد گفت: «آنها فکر کرده اند می توانند به این در قفل بزنند اما نمی دانند که HDP بسته شدنی نیست. ما اجازه منحل شدن HDP را نخواهیم داد.»

بولدان با بیان این که با نزدیک شدن زمان انتخابات حاکمان کشور به دنبال رای کردها می افتند گفت: «رئیس جمهور این کشور دو روز پیش به دیاربکر رفت و با این کارش اعلام کرد که انتخابات نزدیک است و او رای کردها را می خواهد.»

بولدان با اشاره به ظلم هایی که به کردهای ترکیه می شود گفت: «به کسانی که این جسارت را دارند که هر وقت گیر افتادند به دیاربکر رفته و رای کردها را طلب کنند، کسانی که کردها را مورد آزار و شکنجه قرار می دهند، حق انتخاب کردها را نادیده می گیرند و نماینده ها و شهردارهای منتخب کردها را برکنار می کنند، به آنها توهین می کنند، نادیده شان می گیرند، هر روز برای کردها پرونده ای در دادسرا باز می کنند، به این ها باید بگوییم ما این کارهای شما را به خاطر داریم. شما را چه به رای گرفتن از کردها؟ چه حقی دارید که از کردها رای می خواهید؟
شما هر روز نماینده های ما را به دادگاه می کشانید، کردها را از حقوقشان محروم می کنید، صلاح الدین دمیرتاش را در زندان نگه می دارید، بر علیه حزبی که بیش از ده درصد آرای این کشور را دارد پرونده سازی می کنید، هر روز در میدان ها به روسای این حزب توهین می کنید، بعد می روید به دیاربکر و به چشمان مردم نگاه می کنید و می گویید به من رای بده!»

بولدان با یادآوری به پایان رسیدن مذاکرات صلح امرالی گفت: «همه باید این را بدانند، این HDP نبود که به روند مذاکرات صلح پایان داد. از رئیس جمهور حکومتی که پس از توافق نامه دلمه باغچه فورا گفت "من این را به رسمیت نمی شناسم، من این روند را آغار نکردم" در تاریخ بین 7 ژوئن تا اول نوامبر در این کشور ظلم و فشار اعمال کرد، هر کسی را به زندان انداخت، به اراده این ملت بی احترامی کرد، به اراده کردها بی احترامی کرد، از این رئیس جمهور تنها همین هم انتظار می رود.»

بولدان در ادامه خطاب به اپوزیسیون گفت: «هر کسی که بخواهد در این کشور اداره امور را به دست گیرد باید بزرگترین مشکل کشور یعنی مسئله کرد را حل کند. تا زمانی که این مسئله حل نشود از دموکراسی در ترکیه خبری نخواهد بود. هیچ کسی نباید رای ملت کرد را در جیب خودش ببیند. کردها مجبور نیستند به هیچ کدام شما رای بدهند.»

کد خبر 13386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha