تدوین سند توسعه فرهنگی کردستان ضروری است

سرویس کردستان - رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس ظرفیت های موجود در استان کردستان تدوین سند توسعه فرهنگی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش کُرد پرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محسن فتحی در جریان بازدید از پروژه تالار فرهنگ سنندج با اشاره به اینکه فرهنگ باید در نگاه و رویکرد مسئولان جزو اصلی ترین اولویت ها باشد، اظهار کرد: قبل از هر چیز این باور باید در دولتمردان ما به وجود آید که فرهنگ یک امر تشریفاتی نیست بلکه ضرورتی انکارناپذیر در مسیر توسعه کشور به شمار می رود.

وی افزود: حوزه فرهنگ، زیربنای تحولات جامعه در ابعاد مختلف است و عدم توجه به آن زیان های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی رونق زیرساخت های فرهنگی را در توسعه فرهنگ هر منطقه ای مهم برشمرد و ادامه داد: اگر قرار است در مسیر توسعه در سایر بخش ها در هر سرزمین و منطقه ای اتفاقی مثبت رخ دهد، این مسیر تنها با تقویت بخش فرهنگ و توجه به این مهم به دست خواهد آمد و ما هم در مجمع نمایندگان تلاش خواهیم کرد در این امر گام های مهمی در استان کردستان برداریم.

فتحی یادآور شد: با تهیه سند توسعه فرهنگی استان از همه ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی برای برنامه‌ریزی توسعه‌ای منطبق بر نیازمندی‌های محلی و منطقه‌ای می توان بهره گرفت.

وی با بیان اینکه عملیاتی‌کردن سند توسعه فرهنگی از پراکنده کاری فعالیت‌ها و موازی‌کاری در حوزه فرهنگی می‌کاهد، بیان کرد: ظرفیت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برای عملیاتی کردن این مهم در اختیار پژوهشگران استان قرار می گیرد.

کد خبر 13272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha