موضع لاهور شیخ جنگی درباره تنش های داخلی اخیر در اتحادیه میهنی

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک سایت نزدیک به لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک اتحادیه میهنی کردستان، از موضع نامبرده درباره مشکلات و تنش های داخلی این حزب پرده برداشت و اعلام کرد که شیخ جنگی بر تصمیمش مبنی بر ضرورت لغو حکم تغییر رئیس دستگاه اطلاعات اقلیم کردستان اصرار دارد.

به گزارش کرد پرس به نقل از رادیو نوا، سایت "ژیان" گزارشی درباره تنش های داخلی اتحادیه میهنی کردستان منتشر کرد و در آن نوشت: عصر روز پنجشنبه سلیمانیه با وضعیت غیر عادی مواجه بود؛ وضعیتی که از آن به عنوان کودتای سفید برای واگذاری اتحادیه میهنی و سلیمانیه به پارتی یاد می شود و در صورت احتمال موفقیت آن، بر آینده این منطقه و زندگی و معیشت مردم تأثیر آشکاری خواهد گذاشت.

در این گزارش آمده است: از ابتدای این حوادث تاکنون اطلاعاتی منتشر شده است که از حل مشکلات یا توقف تغییرات مذکور خبر می دهد. اما تاکنون وضعیت همچنان مانند سابق است و هیچ تغییری روی نداده است.

این سایت درباره موضع لاهور شیخ جنگی نوشت: شیخ جنگی رئیس مشترک اتحادیه میهنی یکی از طرف های اصلی ارائه دهنده این پیشنهاد است و گفته می شود این حوادث یک توطئه علیه وی با حمایت خارجی و حتی منطقه ای است. تاکنون لاهور شیخ جنگی به طور رسمی هیچ موضعی درباره حوادث اخیر اتخاذ نکرده است. اما از ابتدای صدور احکام فوق تاکنون، لاهور شیخ جنگی بر ضرورت آنها تأکید دارد. زیرا آنها را غیر قانونی می داند که با استفاده از توسل به زور اجرا شده اند که این امر، هرگز مجاز نخواهد بود.

همچنین اشارە شدە: این حوادث از آنجا آغاز شد که حکم تغییر رئیس دستگاه اطلاعات صادر شد که براساس اطلاعات به دست آمده، این تغییر حساس براساس یک تصمیم ناگهانی و بدون مشورت با رهبری و شورای سیاسی اتحادیه میهنی اتخاذ شده است. این تصمیم ناگهانی و برنامه ریزی نشده، که از سوی بافل و قباد طالبانی حمایت شده است، باعث پیچیده شدن اوضاع شد. در این راستا تلاش کردند با توسل به جابجایی نیروها، حکم تغییر ریاست نهاد مذکور را اجرا کنند. به همین دلیل اقدام به ارسال نیرو به سوی دستگاه اطلاعاتی، به عنوان حساس ترین دستگاه امنیتی وابسته به اتحادیه میهنی نموده و رئیس این نهاد و یکی از مشاوران وی را به مدت 24 ساعت بازداشت کردند.

کد خبر 13169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha