یک خانواده کُرد اهل قونیه هدف حمله نژادپرستانه قرار گرفتند

سرویس ترکیه - یک خانواده کُرد اهل قونیه مورد حمله نژادپرستانی که فریاد می زدند «در اینجا کُرد نمی خواهیم» قرار گرفتند.

به گزارش کردپرس، یک خانواده کُرد ساکن قونیه مورد حمله گروهی از افراد نژادپرست افراطی متشکل از 60 نفر قرار گرفتند. آنها فریاد می زدند: «ما ملی گرا هستیم. اجازه زندگی در این شهر را به شما نخواهیم داد.»

بنابر گزارش آژانس بین النهرین، یک خانواده هفت نفره کُرد ساکن منطقه «باغچه شهر» که چهار تن از آنها را زنان تشکیل می دهند، در تاریخ 12 می مورد حمله گروهی 60 نفره از ملی گرایان افراطی ساکن همین منطقه قرار گرفتند. مهاجمان که با هم خویشاوند بودند، با چاقو، سنگ، و چماق به این خانواده حمله کردند. آنها فریاد می زدند: «ما ملی گرا هستیم. اجازه نمی دهیم شما در اینجا زندگی کنید.»

در اثر این حمله خشونت بار، دو نفر از اعضای این خانواده دچار ضربه مغزی شده و به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان منتقل شدند و باقی اعضای خانواده نیز به شدت مجروح و روانه بیمارستان شدند.

باریش دده اوغولّاری یکی از اعضای این خانواده که به شدت مجروح شده بود درباره این حادثه گفت: «یک گروه 60 نفره حوالی ساعت 10 شب، وقتی همه ما در خانه بودیم، وارد حیاط خانه شدند و در حالی که فریاد می زدند: "ما ملی گرا هستیم، اجازه زندگی به شما را در اینجا نمی دهیم" به ما حمله کردند.»

باریش که خود 3 روز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان بستری بود گفت: «خواهرم چهار روز در بیمارستان بستری بود و به دلیل آسیب دیدگی شدید ناچار یک پلاتین در بازوی چپ او کار گذاشتند. او تا آخر عمرش دیگر نمی تواند از دست چپ خودش استفاده کند. پدر من 66 ساله است. سرش بخیه خورده است و مچ دستش به شدت آسیب دیده. بقیه ما به شدت آسیب دیده ایم.»

او ادامه داد: «ما برخی از حمله کننده ها را که در گروه ملی گرای همسایه ها بودند می شناسیم. آنها پیشتر هم ما را تهدید کرده و گفته بودند که "ما در اینجا کُرد نمی خواهیم". پلیس هم آنها را بازداشت نکرد و تقربیا ما را مقصر دانست زیرا ما کرد هستیم.»

عبدالرحمان قارا بولوت وکیل این خانواده گفت: «پس از حادثه تنها 6 نفر از حمله کننده ها به اداره پلیس فراخوانده شده و پس از آن به دلیل "نبود شواهد کافی برای اتهام" آزاد شده اند.»

کد خبر 13164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha