پرونده ثبت جهانی هورامان اوایل مرداد ماه در یونسکو بررسی می شود

سرویس کردستان - رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از دو سال وقفه و با برگزاری اجلاس جهانی میراث فرهنگی در اوایل مرداد ماه، پرونده ثبت جهانی هورامان در یونسکو بررسی می شود.

به گزارشکُرد پرسبه نقل از خانه ملت، محسن فتحی با اشاره به سفر وزیر میراث فرهنگی به کردستان، اظهار کرد: بررسی آخرین روند ثبت جهانی و گفتگو با کارشناسان استان در خصوص منطقه هورامان از مهمترین اهداف سفر مونسان بود.

وی افزود: ثبت جهانی هورامان به عنوان بافتی با گسترده دو استان کردستان و کرمانشاه و سکونت انسان از اهمیت بالایی برای ثبت برخوردار است.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت قاطع فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی از توسعه گردشگری کردستان، ادامه داد: جهانی شدن هورامان بستری مناسب برای رونق گردشگری در منطقه خواهد بود.

فتحی یادآور شد: معرفی در سطح جهانی و برخورداری از منابع سازمان جهانی یونسکو می‌تواند به توسعه زیرساخت‌ها و رونق صنعت گردشگری در منطقه کمک کند.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی هورامان برای کردستان ثروت‌آفرین است، از همراهی جوامع محلی و معتمدین روستاهای منطقه در تکمیل فعالیت های پژوهشی پایگاه منظر فرهنگی هورامان تقدیر کرد.

کد خبر 13135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha