9 دانشجوی کردستانی به مرحله دوم المپیاد علمی علوم پزشکی راه یافتند

سرویس کردستان - معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۹ نفر از دانشجویان این دانشگاه در اولین مرحله از سیزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور موفق به ورود به مرحله دوم شدند.

به گزارش کُرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بهزاد محسن پور اظهار کرد: در پی اعلام نتایج مرحله اول سیزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور دانشجویان علوم پزشکی کردستان با موفقیت به مرحله دوم این المپیاد راه یافتند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت ۳۰ نفره دانشگاه در المپیاد مذکور، ۹ نفر از دانشجویان علوم پزشکی کردستان در پنج حیطه کارآفرینی، آموزشی پزشکی، مدیریت نظام سلامت، تفکر علمی در علوم پایه و استدلال بالینی جواز حضور در مرحله دوم المپیاد را کسب کردند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در دوره‌های یازدهم و دوازدهم تنها سه نفر از دانشجویان در هر دوره پذیرفته شده بودند که در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کلان منطقه، ۳۰ درصد پذیرفته شدگان این دانشگاه قابل قبول است.

محسن پور با بیان اینکه در این المپیاد علمی، دانشگاه علوم پزشکی کردستان و همدان هر کدام ۳۰ درصد، کرمانشاه ۱۸ درصد، ایلام هفت درصد و اسدآباد پنج درصد پذیرش دانشجو داشته‌ است، یادآور شد: این آمار نشان دهنده وضعیت نسبتاً خوب و مطلوب دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این شاخص است.

وی ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ ریاست دانشگاه، همکاران مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، دفتر استعدادهای درخشان و اعضای هیأت علمی مشارکت کننده در توانمند سازی دانشجویان جهت شرکت در المپیاد، ابراز امیدواری کرد دانشجویان در این دوره از المپیاد ابتوانند گامهای بزرگی بردارند.

کد خبر 12974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha