با مشارکت مردم می‌توان فرصت دزدی را از سارقان گرفت

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه گفت: با مشارکت و همکاری میان نیروی انتظامی، مردم و دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی می توان فرصت سرقت را از سارقان گرفت.

به گزارش کردپرس؛ "هوشنگ بازوند" در نشست قرارگاه مقابله با سرقت که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و فرمانده نیروی انتظامی استان برگزار شد؛ اظهار داشت: سرقت یک پدیده بسیار شوم، ناپسند و زشت است که در صورت افزایش موارد، موجب ایجاد نگرانی در جامعه می‌شود.

وی گفت: نیروی انتظامی پرسنل محدودی دارد و برای کنترل سرقت ها نیازمند مشارکت و همکاری مردم و مجموعه های اداری است.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: در تهران و دیگر شهرهای بزرگ کشور، بسیاری از محلات با هماهنگی نیروی انتظامی، دارای نگهبان اختصاصی هستند و به این شیوه از اموال مردم حفاظت می شود.

وی گفت: در کرمانشاه هم باید رسانه‌ها و صداوسیما با فرهنگ‌سازی، مردم را به مشارکت در برقراری امنیت محلات ترغیب کنند.

مدیر ارشد استان بخشی دیگری از سرقت‌ها را مختص حوزه اموال عمومی دانست و گفت: افزایش قیمت آهن، مس و ... در کشور باعث شده افراد بزهکار به سمت سرقت کابل های برق و حفاظ های آهنی پل ها و ... گرایش پیدا کنند.

وی گفت: ادارات و دستگاه‌های دولتی باید با همکاری نیروی انتظامی و با انجام برنامه‌ریزی و به کارگیری تمهیدات مناسب، فرصت دزدی و سرقت را به سارقان ندهند و انجام این کار را دشوار کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ساماندهی جمع آوری زباله تاکید و گفت: در بسیاری از شهرهای توسعه یافته، شهرداری‌ها زباله ها را تفکیک شده از شهروندان تحویل می گیرند و در کرمانشاه نیز باید اجرای این طرح به شکل پایلوت در محلات آغاز شود و سپس به کل شهر تعمیم داده شود.

بازوند تاکید کرد: با این کار بسیاری از معضلانی که توسط زباله گردها و خریداران ضایعات و باندهای تشکیل شده حول محور آن‌‌ها قابل حل است.

وی قرار دادن طلاهای شخصی در بانک‌ها را یکی از راه حل های کاهش سرقت دانست و گفت: اگر فرهنگ نگهداری طلاها در بانک، در جامعه گسترش یابد اینکار هم باعث تقویت اقتصاد خانواده می شود و هم موجب کاهش سرقت‌های این حوزه می‌گردد.

کد خبر 12807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha