موسسه فرهنگی «زاروک ما» برای آموزش موسیقی و فرهنگ کردی به خردسالان تاسیس شد

سرویس ترکیه - موسسه آموزشی فرهنگی زاروک ما با هدف آموزش فرهنگ و موسیقی کردی به خردسالان در شهر آمد افتتاح می شود.

به گزارش کردپرس، در سال 2016 «جمعه لی آتیلا» که از سوی حکومت به شهرداری آمد (دیاربکر) منصوب شد، هنرستان موسیقی کردی «آرام تیگران» را تعطیل کرد. پس از آن مربیان این هنرستان موسیقی کردی موسسه «آکادمی موسیقی ما» را در مارس 2017 تاسیس کردند. این هنرستان در طی چهار سال هزاران کودک و نوجوان را در زمینه موسیقی و فرهنگ کردی آموزش داد.

موسسه موسیقی «زاروک ما» نیز در 6 جولای یعنی سه روز دیگر رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. هدف از راه اندازی این موسسه موسیقی کردی با شعار «خانه دوم شما» (Mala we ya duyemîne)، آشنایی و آموزش موسیقی و فرهنگ کردی به کودکان از اولین روزهای زندگی تا 5 سالگی است.

شیرکو کانیوار و اوین دولک از مربی های این موسسه موسیقی هستند. شیرکو کانیوار با بیان این که به دلیل همه گیری کرونا مجبور شده اند که آموزش ها را به صورت آنلاین ادامه دهند گفت: «زاروک ما جوانه ای است که کودکان کردستان از موسیقی بی بهره نمانند.»

او با بیان این که هدف موسسه آموزش 150 تا 300 کودک در سال است گفت: «اگرچه هنوز فعالیت رسمی ما آغاز نشده است اما تا کنون 300 خانواده به موسسه درخواست داده اند. در این موسسه موسیقی مادران باردار کرد می توانند از ماه چهارم بارداری در کلاس های آموزشی شرکت کنند تا گوش فرزندشان به شنیدن «صدا و فرهنگ کردی» آموخته شود.»

اولین دولک نیز با بیان این که هدف این موسسه آموزش اهمیت زبان و فرهنگ و موسیقی کردی به کودکان است گفت: «ما به کودکان تا 5 سالگی آموزش می دهیم زیرا این سنین برای آموزش فرهنگ و زبان بسیار اهمیت دارند. کودکان یاد می گیرند تا از زبان و فرهنگ خود محافظت کنند. همچنین به دلیل این که با خانواده هایشان در این آموزش ها شرکت می کنند حس وحدت و یکپارچگی را می آموزند.»

کد خبر 12742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha