پلیس یونان پناهجویان را برهنه به مرز ترکیه فرستاد

سرویس ترکیه - پلیس یونان پناهجویان غیر قانونی را مورد ضرب و شتم قرار داد و آنها را بدون لباس به مرز ترکیه فرستاد.

به گزارش کردپرس، 42 پناهجویی که قصد ورود به یونان را داشتند توسط پلیس یونان بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و برهنه به مرز ترکیه فرستاده شدند.

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که 42 نفر از پناهجویانی که قصد ورود به یونان را داشتند توسط نیروهای پلیس یونان مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار گرفته و در حالی که 12 نفر از آنها هیچ پوششی به تن نداشتند، به مرز ترکیه بازگردانده شده اند.

بنابر گزارش SOL خبر، این پناهجویان در مصاحبه با خبرنگاران گفتند که در بازداشتگاه یونان به آنها آب و غذا نداده اند و با خشونت با آنها رفتار کرده و لباس هایشان را از آنها گرفته اند.

بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا از ترکیه خواست تا این پناهجویان را بپذیرد. ترکیه نیز اعلام کرد که در ازای دریافت پول این پناهجویان را می پذیرد.

آنگلا مرکل نخست وزیر آلمان در سخنرانی خود در اجلاس اتحادیه اروپا که هفته گذشته در بروکسل انجام شد گفت که توافقنامه پناهجویان با اختصاص 3 میلیارد یورو منبع مالی اضافی به مدت 5 سال دیگر بین اتحادیه اروپا و ترکیه تمدید خواهد شد.

گفتنی است خبرگزاری دولتی آناتولی با انتشار این خبر اعلام کرد که نیروهای نظامی ترکیه این پناهجویان را در مرز ادیرنه نجات داده اند. این خبرگزاری تصاویر افراد برهنه را در حالی که با برگ و علف خود را پوشانده بودند و صورتشان پوشانده نشده بود در صفحات خود منتشر کرد.

کد خبر 12656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha