پرچم های حشدالشعبی در شنگال

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دولت مرکزی عراق در راستای اجرای توافق شنگال، تمامی پرچم های شبه نظامیان را در شنگال پایین کشید، اما در حالی کە نیروهای حشدالشعبی پایبندی خود بە این تصمیم بغداد را اعلام کردند شورای خودمدیریتی و یگان های مقاومت شنگال با آن مخالفت کردە اند .

به گزارش کردپرس، با سپری شدن یک ماه از توافق اربیل و بغداد برای عادی سازی وضعیت شنگال، دولت مرکزی عراق نیروهای پلیس فدرال را به این منطقه اعزام کرده و در اولین مرحله از اجرای توافق، پرچم های شبه نظامیان مستقر در منطقه را به پایین کشیدند.

در این خصوص خال علی فرمانده نیروهای حشدالشعبی در شنگال به سایت خبری کرکوک ناو گفت که فرمان پایین کشیدن پرچم ها فقط برای مرکز شنگال است و اگر فرمان صادر شود، حشدالشعبی حاضر است پرچم های خود در تمام مناطق پایین بکشد و فقط پرچم عراق برافراشته شود.

همچنین گفت که حشدالشعبی از سال 2017 فقط پرچم عراق را برافراشته و پرچم خود را منحصرا در مقر های خود و پست های بازرسی مشترک اطراف شنگال برفراشته است.

از سوی دیگر حیدر ششو فرمانده نیروهای دفاع ایزدی خان در شنگال هم به این منبع خبری گفت که این نیروها 4 روز پیش به صورت داوطلبانه پرچم های خود را از فراز مقرهای دفاع ایزد خان پایین کشیده و تاکید کرد که هدف از این کار این بوده که دیگر نیروها نیز پرچم های خود را پایین بیاورند و به فرمان بغداد و اجرای توافق شنگال پایبند باشند و مانعی برای این توافق ایجاد نکنند.

با این حال حسو ابراهیم نایب رئیس شورای خودمدیریتی شنگال به عنوان نماینده یگان های مقاومت شنگال، که نیرویی نزدیک به پ.ک.ک، محسوب می شوند و پیشتر نیز مخالفت خود با توافق شنگال را اعلام کرده اند؛ به کرکوک ناو گفت که این نیروها و شورای خودمدیریتی در هیچ منطقه ای از شنگال پرچم های خود را پایین نیاورده و تاکید می کنند که به هیچ عنوان تحت فشار حاضر نیستند پرچم های خود را پایین بیاورند، اما موضع آنان در صورت حصول توافق و تفاهم با دولت عراق متفاوت خواهد بود.

کد خبر 1265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha