باغچه لی و پرینچک به اردوغان دیکته کردند که سویلو باید در صندلی خود بماند

سرویس ترکیه - داوود اوغلو مدعی شد که اردوغان تحت فشار شرکای سیاسی اش سلیمان سویلو را در پست وزارت کشور نگاه داشته است.

به گزارش کردپرس، احمد داوود اوغلو نخست وزیر سابق و رئیس حزب آینده ترکیه در سخنانی ادعا کرد که دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت ملی (MHP) و دوغو پرینچک رئیس حزب وطن ترکیه به رجب طیب اردوغان دستور داده اند که سلیمان سویلو را در صندلی وزارت کشور نگاه دارد.

بنابر خبر روزنامه جمهوریت، از رسانه های نزدیک به اپوزیسیون، احمد داوود اوغلو با بیان این که 5 سال پیش درباره سیستم دولت به اردوغان هشدار داده است گفت: «امروز در کنار وزرای کابینه کمیسرها قرار داده می شوند. رئیس جمهور اختیارات کافی را به وزیری که برگزیده نمی دهد و معاونان وزیر به امید این که در آینده وزیر شوند، مانند مزدوران رئیس جمهور عمل می کنند. آنها با خبرچینی برای اردوغان سعی می کنند تا مورد لطف او قرار گیرند. آقای باغچه لی و آقای پرینچک این را به رئیس جمهور دیکته کردند که سویلو باید در صندلی خود بماند.»

داوود اوغلو ادامه داد: «پرینچک همان نظریه پرداز حوادث 28 فوریه است، و باغچه لی هم کسی است که ممنوعیت پوشیدن روسری را در 28 فوریه در مجلس مشروعیت بخشید. روحسار پکجان وزیر بازرگانی اردوغان از منصب خود سوءاستفاده اقتصادی کرد. اگر این اتفاق در یک کشور دموکراتیک افتاده بود این وزیر به شدت مجازات می شد اما رئیس جمهور ما از این وزیر به خاطر خدماتش تشکر هم کرد.»

کد خبر 12380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha