تاکید سران عراق بر انحصار سلاح در دست دولت و حفاظت از هیئت‌های دیپلماتیک

سرویس عراق و اقلیم کردستان - روسای قوای سه گانه عراق بر لزوم انحصار سلاح در دست دولت و حفاظت از هیئت های دیپلماتیک در این کشور تاکید کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از السومریه نیوز، پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که برهم صالح، رئیس جمهوری، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر و محمد الحلبوسی، رئیس مجلس نمایندگان این کشور شامگاه شنبه در کاخ السلام شهر بغداد تشکیل جلسه دادند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، روسای قوای سه گانه عراق در جلسه خود تصمیم گرفتند که به دولت فدرال این کشور برای انتخاب افراد مورد نظر جهت اداره نهادهای دولتی و پایان مسئله اداره نهادها به وسیله سرپرست، تا 24 اکتبر سال جاری به عنوان نخستین سالگرد تشکیل دولت، فرصت دهند و از آن برای انتخاب بهترین افراد بر اساس اصل کارآمدی، پاکدستی و تحقق تعادل ملی به دور از سهمیه بندی نیز پشتیبانی کنند.

صالح، عبدالمهدی و الحلبوسی همچنین لزوم انحصار سلاح در دست دولت، تلاش برای تقویت حاکمیت ملی عراق و مقابله شدید با افراد خواهان کشاندن این کشور به درگیری ها و کشمکش های به دور از منافع ملت را مورد تاکید قرار دادند.

روسای قوای سه گانه عراق ضمن تاکید بر لزوم برقراری روابط متعادل با کشورهای مختلف در سطح منطقه، جهان عرب و سراسر جهان بر اساس منافع ملی، خاطر نشان ساختند که باید از هیئت های دیپلماتیک فعال در این کشور محافظت شود و در حق آنهایی که تلاش می کنند امنیت و حضور این هیئت ها را به بازی بگیرند نیز اقدامات حقوقی بازدارنده اتخاذ گردد.

کد خبر 123077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha