برهم صالح: عراق خواهان حل مناقشات منطقه‌ای و جهانی از طریق گفتگو است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس جمهور عراق در دیدار با هیئت شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد که کشورش خواهان حل مناقشات منطقه ای و جهانی از طریق گفتگو است و همه طرف های را به مذاکره دعوت می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، برهم صالح رئیس جمهور عراق، در دیداری که با هیئت نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل انجام داد، تأکید کرد که عراق برای ادامه مشاوره و همکاری با این شورا و نیز ایفای نقش مؤثر در ایجاد ثبات و امنیت منطقه ای و جهانی اهتمام ویژه دارد.

وی افزود که خواست واقعی عراق این است که مناقشات و تنش های منطقه ای و بین المللی از طرق سیاسی و با استفاده از گفتگو و مذاکره حل و فصل شود و همه طرف ها را به مذاکره دعوت می کند.

برهم صالح خاطر نشان ساخت با وجود اینکه عراقی ها در مبارزه با ترور پیروز شدند، اما آنان هنوز وظیفه ای مهم در خصوص حفظ وحدت داخلی و ایجاد عمران و رفاه در کشور را بر عهده داشته و در این راستا نیز کمک و حمایت سازمان ملل و کشورهای دوست ضروری است.

هیئت شورای امنیت نیز با تأکید بر حمایت از دولت و مردم عراق و حاکمیت این کشور، از سیاست خارجی متوازن و متعادل عراق و پایبندی این کشور به تصمیمات شورای امنیت، تقدیر کردند.

هیئت مذکور در سفر به عراق، همچنین با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق و نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

کد خبر 123063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha