گفتگوی نچیروان بارزانی و محمد بن زاید درباره تقویت روابط دو جانبه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اقلیم کردستان در دیدار با ولیعهد امارات درباره تقویت و گسترش روابط و همکاری های دو جانبه گفتگو کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی روداو، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان که در سفری رسمی به امارات متحده عربی در ابوظبی به سر می برد، امروز شنبه 22 خرداد / 12 ژوئن، با محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد امارات دیدار و گفتگو کرد.

وی پس از این دیدار طی پیامی در شبکه اجتماعی تویتر، اعلام کرد که در این گفتگو درباره تقویت روابط دو جانبه و هماهنگی و صلح در منطقه به بحث و رایزنی پرداخته اند.

سایت ریاست اقلیم کردستان در اطلاعیه ای درباره این دیدار گزارش داد که محمد بن زاید بر حمایت از اقلیم کردستان و عراق و توسعه روابط و زمین ههای همکاری مشترک، تاکید کرده است.

روابط عراق و امارات انتخابات آتی عراق و مقابله با تهدیدات تروریستی و داعش و حفظ امنیت منطقه از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این دیدار عنوان شده و بارزانی عضویت امارات در شورای امنیت سازمان ملل را تبریک گفته و این عضویت را نشان دهنده اهمیت نقش امارات در منطقه و جامعه جهانی دانست.

وی همچنین از کمک های امارات به اقلیم به ویژه در زمینه تامین واکسن کرونا برای آوارگان و پناهجویان ساکن اقلیم قدردانی و اعلام کرد که اقلیم زمینه لازم را برای تسهیل سرمایه گذاری امارات در اقلیم فراهم ساخته و از شرکت ها و سرمایه گذاران امارات استقبال می کند.

دو طرف تاکید کردند که همکاری و مشارکت کشورهای منطقه برای تامین امنیت و ثبات و مقابله با ترور ضروری است.

کد خبر 11441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha