اعضای دفتر نمایندگی اداره خودگردان‌ بی دلیل بازداشت‌ شدند

سرویس سوریه-نماینده مجلس سوریه دموکراتیک در اقلیم کُردستان عراق گفت:دستگیری چند تن از اعضای دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان‌ سوریه بوسیله نیروهای امنیتی پارتی در اربیل، تنها اهرم فشار است و به اتفاقات متینا و خواسته‌های ترکیه برمی‌گردد.

«هوشنگ درویش» نماینده مجلس سوریه دموکراتیک در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به دستگیری چند تن از نمایندگان احزاب و موسسات اداره خودگردان شمال و شرق سوریه توسط حزب دموکرات کُردستان عراق(پارتی) در اربیل، اظهار کرد:سه تن از نمایندگان اداره خودگردان برای انجام وظیفه خود و پیشوازی از یک‌ هیات به فرودگاه اربیل رفته بودند که توسط نیروهای امنیتی حزب دموکرات کُردستان عراق بازداشت شدند.
وی ادامه داد:این اتفاق در حالی روی داد که در چند روز اخیر التهابات سیاسی و نظامی شدیدی در مناطق مرزی اقلیم کُردستان بوجود آمد و این مسئله را پیچیده‌تر می‌کند.
وی افزود:مشخص است که پارتی سیاست تقابل را در پیش گرفته و این‌ به مسئله کُرد و قضیه اتحاد کُردها خدمتی نمی‌کند.
وی خاطرنشان کرد:این افرادی که بازداشت شدهاند همگی دارای اقامت و خانواده در اربیل هستند و بصورت رسمی اعضای دفتر نمایندگی اداره خودگردان در اربیل هستند و بازداشت آنان بی معنی است.
وی تصریح کرد:این رفتار پارتی حاوی پیامی است و می‌خواهد به مقاصد سیاسی خود برسد و گرنه که هیچ دلیلی برای بازداشت آن‌افراد وجود ندارد.
نماینده مجلس سوریه دموکراتیک در اقلیم کُردستان عراق گفت:دستگیری این افراد تنها اهرم فشار است و به اتفاقات متینا و ترکیه برمی‌گردد.
هوشنگ درویش افزود:کُردها در شرایط حساسی بسر می‌برند بویژه که در کُردستان سوریه با همکاری آمریکا کُردها بدنبال اتحاد هستند و آنچه مسلم‌ است حمله ترکیه به اقلیم کُردستان تنها خطری برای پ.ک.ک نیست بلکه خطری جدی علیه اقلیم کُردستان است.
وی یادآور شد:امروز پ.ک.ک از اقلیم کُردستان دفاع می‌کند و اگر پ.ک.ک در این‌ مناطق نباشد، ترکیه تا کرکوک و ولابت موصل هم‌می‌رود و این را اردوغان به واضحی بیان کرده است اما پارتی این مسئله را درک‌نمی‌کند.
کد خبر 11398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha