250 واحد صنعتی کردستان در سال جاری به شبکه گازرسانی کشور متصل می شوند

سرویس کردستان - مدير عامل شركت گاز كردستان گفت: در سال جاری برنامه ریزی برای گازرسانی به 250 واحد صنعتی در سطح استان صورت گرفته است.

به گزارش کرد پرس, احمد فعله گری در بیست و یکمین جلسه استاني كارگروه گازرساني به واحدهاي صنعتي و توليدي استان كردستان, اظهار کرد: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحدهای صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و باعث ارتقاء شاخص‌های رفاه شده است.

وی افزود: در استان كردستان 1596 واحد صنعتي مشمول مصوبه شوراي اقتصاد شناسايي شده كه سالانه بيش از 50 ميليون ليتر سوخت مايع مصرف مي كردند كه با برنامه ريزي صورت گرفته به ترتيب اولويت، صنايع پر مصرف و داراي آلايندگي فراوان گازدار شده اند كه تا كنون 702 واحد صنعتي با مصرف سالانه 42 ميليون ليتر سوخت مایع، تحت پوشش گاز طبيعي قرار گرفته اند.

مديرعامل شركت گاز كردستان بر روند اجراي مصوبات شوراي اقتصاد تاكيد كرد و ادامه داد: با گازرساني به تعداد 702 واحد صنعتي مصوبه شوراي اقتصاد، 506 كيلومتر شبكه گذاري و 700 ميليارد ريال هزينه صرف شده است.

فعله گری یادآور شد: شركت گاز استان كردستان پروژه ها را به گونه ای طراحي مي كند كه بتواند علاوه بر پوشش جمعیت روستایی، صنايع توليدي را تحت پوشش قرار داده و به توسعه فراگير استان كمك كند.

وی به ضريب نفوذ گاز طبيعي در بخش صنايع اشاره کرد و بیان کرد: كل صنايع شناسايي شده در مجموع 50 ميليون ليتر سوخت مايع مصرف مي كنند كه با تحت پوشش قرارگرفتن صنايع مصوبه شوراي اقتصاد تا هجدهم خرداد ماه سال جاري حدود 42 ميليون ليتر حجم جايگزيني گاز طبيعي صورت گرفته است.

مديرعامل شركت گاز كردستان گفت: در مجموع این آمار از لحاظ تعداد 44 درصد از صنايع را شامل مي شود ولي از لحاظ مصرف 83 درصد از حجم جايگزيني را در بر مي گيرد كه اين امر به علت تحت پوشش قرارگرفتن صنایع پرمصرف در سطح استان کردستان است.

فعله گری در مورد اهداف گاز رساني به صنايع در سال 1400 كه توسط مقام معظم رهبري (مد ظله) سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی نامگذاري شده است نیز اظهار کرد: با توجه به فراهم شدن بستر مناسب و گسترش شبكه هاي گازرساني در سراسر استان كردستان زمينه استفاده صنايع از انرژي با پايداري فراوان و مداوم فراهم شده و تحقق پشتیبانی از صنایع در سال جاري و در قسمت تامين انرژي براي استان كردستان قابل دسترسي است که در سال جاری گازرسانی به 250 واحد صنعتی جزء اولویت های شرکت گاز استان کردستان است.

کد خبر 11386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha