سخنرانی هیات اداره خودگردان کُردستان سوریه در پارلمان فرانسه

سرویس سوریه-هیاتی از دولت اداره خودگردان کُردستان سوریه با رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه در پاریس دیدار کرد.

به گزارش کُردپرس، روز گذشته هیاتی از اداره خودگردان شمال و شرق سوریه با دعوت رسمی"ژان لوئیس بورلانژ" رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه با یکدیگر دیدار کردند.
این‌ هیات از اداره خودگردان که شامل حمدان العابد، نایب رئیس شورای اجرایی اداره خودگردان، لیلا مصطفی رئیس شورای مدنی رقه و سیدو مسئول روابط خارجی دانشگاه روژاوا هستند روز دوشنبه وارد فرانسه شدند و هر یک از "حمدان عابد" و "لیلا مصطفی" در پارلمان فرانسه درباره آخرین وضعیت منطقه سخنرانی کردند.
پس از شروع جلسه، رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه گفت که این هیات واقعیت سیاست شمال شرقی سوریه را که مبتنی بر همزیستی بین اقوام و برابری جنسیتی در این منطقه است را منعکس می کند.
وی خطاب به هیئت میهمان افزود: در شمال و شرق سوریه در شرایط دشوار با تروریسم مبارزه کردید و با وجود همه مشکلات ، تمام وقت بدنبال ساختن یک سیستم دموکراتیک بودید.
در این جلسه عبدالسلام مصطفی، نماینده اداره خودگردان در اروپا، خالد عیسی نماینده این اداره در فرانسه و اعضای کمیته روابط خارجی پارلمان فرانسه و رئیس آن نیز حضور داشتند.
همچنین نایب رئیس ریاست مشترک شورای اجرایی اداره خودمختار شمال شرق سوریه در سخنرانی خود به مداخله کشورهای منطقه در سوریه پرداخت.
وی گفت:کشوهای منطقه با سوء استفاده از جنبش مردمی و تحمیل منافع خود با هزینه مردم سوریه به جنگ داخلی ویران کننده‌ای را در سوریه رقم‌ زدند.
حمدان عابد مواضع فرانسه را از همان ابتدا روشن توصیف کرد و از مردم و دولت فرانسه برای حمایت از پروژه خودمدیریتی تشکر کرد.
در این دیدار لیلا مصطفی گفت که بازسازی در رقه هنوز بطور كامل انجام نشده است و این شهر فاقد بسیاری از خدمات مانند شبكه های آب آشامیدنی و ساختن پل ها است.وی خاطرنشان کرد که این مستلزم ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت ساکنان رقه به خانه هایشان است.
در اوایل آوریل، فرانسه از طریق نماینده خود دعوت نامه ریاست جمهوری فرانسه را برای سفر مسئولان شمال شرقی سوریه به فرانسه ارسال کرد.
کد خبر 11312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha