قطعی متوالی برق و افزایش کشفیات ماینرهای غیر مجاز در شاهین دژ

سرویس آذربایجان غربی- فرمانده انتظامی شاهین‌دژ امروز از کشف ۹۰ دستگاه ماینر استخراج بیت‌کوین در شاهین دژ خبر داد دو حالی که هفته گذشته نیز در این شهرستان ٨٥ دستگاه ماینر غیر مجاز کشف شده بود.

به گزارش کردپرس، سرهنگ مجید عمران‌زاده در این خصوص افزود: طبق اخبار واصله اشخاصی بدون مجوز قانونی اقدام به راه اندازی و استخراج ارز دیجیتال در شاهین‌دژ کرده بودند که با توجه به قطعی های متوالی برق در سطح شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او ادامه داد: در بررسی های فنی و تخصصی توسط ماموران انتظامی و طی ۲ عملیات منسجم و غافلگیرانه، ۹۰ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش ۵۰ میلیارد ریال که در داخل خانه باغی در یک مزرعه و همچنین یکی از کارخانه های غیر فعال شهرک صنعتی شهرستان کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شاهین‌دژ اظهار داشت: در این راستا ۲ متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شاهین‌دژ گفت: هفته گذشته نیز ۶۴ دستگاه ماینر استخراج بیت‌کوین به همراه دستگاه هاپ ۲۴ پورت به صورت فعال و متصل به شبکه برق در حال کار بود.در حیاط یک کارخانه تولیدی در این شهرستان کشف شده بود.

سرهنگ عمران‌زاده افزود: ارزش محموله کشف شده بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورد و یک نفر هم دستگیر شد.

او ادامه داد: در همان هفته نیز ۲۱ دستگاه ماینر استخراج بیت‌کوین در داخل یک منزل مسکونی در شاهین‌‍دژ کشف و ضبط شده بود.

کد خبر 11267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha