شخصیت سیاسی ایزدی: مخالف تبدیل شنگال به صحنه تسویه حساب ها هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس جنبش ایزدی ها برای اصلاح و پیشرفت، دولت عراق را به تبدیل شنگال به صحنه تسویه حساب ها، متهم و تأکید کرد: شنگال به دلیل تعامل دوگانه با وضعیت دشواری روبرو است.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "حجی کندور" رئیس جنبش ایزدی ها برای اصلاح و پیشرفت در این باره گفت: ایزدی ها، مخالف تبدیل شنگال به صحنه تسویه حساب های سیاسی و داعشی هستند و دو هزار زن و کودک ایزدی همچنان در اسارت تشکیلات تروریستی داعش هستند.

حجی کندور تصریح کرد: دولت کاظمی شنگال را به صحنه تسویه حساب های سیاسی و منطقه ای تبدیل کرده است و بازگشت خانواده های عناصر داعش به عراق باعث افزایش نگرانی های ایزدی ها شده است.

یادآور می شود محما خلیل عضو ارشد حزب دمکرات کردستان و فرماندار تعیین شده از سوی این حزب برای شنگال به عنوان یکی از مسئولان ارشد سیستم اداری دوگانه این شهر، پیشتر اعلام کرده بود: تصمیم مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق برای بازگرداندن خانواده های عناصر داعش به موصل، یک قانون شکنی جدید است و جریانات سیاسی باید با قاطعیت در مقابل بازگشت این افراد به این منطقه جلوگیری کنند. زیرا این اقدام باعث ضربه زدن مجدد به ایزدی ها و سایر گروههای هویتی منطقه خواهد شد.

کد خبر 11193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha