عضو ارشد اتحادیه میهنی: با جریان فتح، به صورت اولیه ائتلاف کرده ایم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان از وجود تفاهماتی با جریان فتح برای ائتلاف با هدف حضور در انتخابات پارلمانی آینده این کشور خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از العهد نیوز، غیاث سورچی مسئول اطلاع رسانی اتحادیه میهنی در استان نینوا در این باره گفت: با ائتلاف فتح تفاهماتی داریم و به صورت اولیه به ائتلافی با این جریان دست یافته ایم.

سورچی افزود: با رهبران ائتلاف فتح روابط تاریخی داریم و با فراکسیون سائرون هیچ اشتراکی نداریم.

این عضو ارشد اتحادیه میهنی خاطرنشان کرد: بین تعداد کرسی های حزب دمکرات و اتحادیه میهنی در مجلس عراق، تفاوت زیادی وجود ندارد.

یادآور می شود "هوشیار عبدالله" عضو فراکسیون جریان تغییر در مجلس عراق اخیرا اعلام کرده بود اعضای حزب دمکرات کردستان تاکنون 14 نشست با رهبران جریان صدر برگزار کرده اند و حزب دمکرات با جریان صدر به عنوان تنها مرجع سیاسی تصمیم گیرنده برای احزاب شیعه، تعامل می کند تا در مقابل، جریان صدر نیز، حزب دمکرات را به عنوان تنها جریان و مرجعیت سیاسی کردها به رسمیت بشناسد.

انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق 10 اکتبر / 18 مهر ماه آینده برگزار می شود و احزاب و جریانات سیاسی این کشور در حال رایزنی برای تشکیل ائتلاف برای حضور در این انتخابات هستند.

کد خبر 11190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha