امتیازدهی یا عقب‌نشینی در رابطه با کرکوک، منجر به سقوط دولت فدرال می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یکی از نمایندگان ائتلاف فتح در پارلمان عراق نسبت به سقوط دولت فدرال در صورت خروج نیروهای امنیتی و حشد الشعبی از کرکوک و بازگشت نیروهای پیشمرگ به این استان هشدار داد.

به گزارش کردپرس، حنین قدو، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق ضمن هشدار نسبت به سقوط دولت فدرال در صورت دست کشیدن و عقب نشینی از نتایج عملیات موسوم به اعمال قانون در استان کرکوک در شمال این کشور یا خروج نیروهای امنیتی و حشد الشعبی از آن، تاکید کرد که از نظر قانون اساسی، نیروهای پیشمرگ هیچ گونه حاکمیتی در این استان مورد مناقشه ندارند.

قدو روز یک شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری السومریه نیوز در این باره اظهار داشت: این که حزب دمکرات کردستان (پارتی) برای مذاکره در رابطه با سرنوشت استان کرکوک شرط بگذارد که نخستین اقدام، خروج نیروهای امنیتی و حشد الشعبی از این استان باشد، نقض شدید قانون اساسی است و نمی توان آن را پذیرفت.

این نماینده پارلمان عراق همچنین تصریح کرد: کرکوک یک استان عراق است و بخشی از اقلیم کردستان به شمار نمی آید تا وضعیت امنیتی آن در کنترل نیروهای پیشمرگ باشد؛ این نیروها بنا بر قانون اساسی مسئول دفاع از اقلیم هستند و هیچ گونه ارتباطی به وضعیت امنیتی کرکوک و دیگر مناطق خارج از مرزهای اقلیم ندارند.

قدو ضمن تاکید بر این که هر گونه امتیازدهی یا عقب نشینی از نتایج عملیات اعمال قانون در استان کرکوک منجر به سقوط دولت فدرال عراق می شود، خاطر نشان ساخت: بیشتر جریان های سیاسی ملی قاطعانه با خروج حشد الشعبی و نیروهای امنیتی از کرکوک مخالف هستند چرا که این استان از نظر اداری و امنیتی وابسته به دولت فدرال است نه دولت اقلیم.

کد خبر 111873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha