مهمترین تحولات روز شنبه 18/3/1398 در ترکیه

  • سزایی تملی: زمان حل و فصل مسئله کردها فرا رسیده است؛ مخاطب اصلی عبدالله اوجالان است

سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به این که زمان حل و فصل مسئله کردها فرا رسیده است تصریح کرد: مخاطب اصلی عبدالله اوجالان است

  • بینالی ییلدیریم در دیاربکر به کُردی سخن گفت و از واژۀ «کردستان» استفاده کرد

بینالی ییلدیریم، نامزد حزب عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات 23 ژوئن شهرداری استانبول که به دیاربکر سفر کرده است در این شهر کردنشین دست به سخنرانی کوتاه به زبان کردی زده و از لفظ "کردستان" استفاده کرد.

  • واکنش سزایی تملی به کُردی سخن گفتن ییلدیریم: چیزی که اینان به دنبالش هستند 5 – 6 رای اضافی است

سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به سخنرانی بینالی ییلدیریم نامزد حزب عدالت و توسعه (AKP) در انتخابات شهرداری استانبول در دیاربکر به زبان کردی و استفاده از واژه "کردستان" در این شهر عنوان کرد: چیزی که اینان به دنبالش هستند 5 – 6 رای اضافی است.

  • اتین محجوبیان مشاور سابق احمد داوود اوغلو: عبدالله گل و علی باباجان پاییز امسال برای تاسیس حزب جدید اقدام خواهند کرد

اتین محجوبیان مشاور ارشد احمد داوود اوغلو در زمان نخست وزیری وی در ترکیه در اظهاراتی با اشاره به ادعاهای مطرح شده مبنی بر تاسیس حزب جدیدی از سوی عبدالله گل رئیس جمهور سابق ترکیه و علی باباجان وزیر سابق اقتصاد ترکیه عنوان کرد: گل و باباجان پاییز برای تاسیس حزب جدید اقدام خواهند کرد.

  • پروین بولدان: شهرداری هایی که شکست خورده ایم را به حیله و به زور از دستمان خارج کرده اند

پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به انتخابات شهرداری های 2019 میلادی عنوان کرد: باور کنید شهرداری هایی که شکست خورده ایم را به حیله و به زور از دستمان خارج کرده اند

  • نامه پنتاگون به وزارت دفاع ترکیه

پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره مسائل امنیتی و دفاعی میان ترکیه و ایالات متحده، نامه ای به وزارت دفاع ترکیه ارسال کرده است.

  • پدیده حذف تابلوهای کردی در شهرهای کردنشین استراتژی جدید حزب حاکم در شرق ترکیه

اگر چه حذف نمادها و نوشته های کُردی از سطح شهرهای کردنشین ترکیه موضوع جدیدی نیست ولی این بار این اقدام تبعیض آمیز و مبارزه جویانه در برابر زبان کردی از سوی کسانی صورت می گیرد که اولاً خود عمدتا کُرد بوده و دوماً با رای مستقیم مردم کرد توانسته اند روی کار بیایند.

  • احزاب سیاسی کرد سوریه حملات ترکیه به اقلیم کردستان را محکوم کردند

نمایندگان احزاب سیاسی کرد سوریه در جلسه ای که در شهر قامشلو ترتیب داده بودند حملات ارتش ترکیه به اقلیم کردستان عراق را محکوم کردند.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 111786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha