شهرداری ها را با حیله و به زور از دستمان خارج کردند

سرویس ترکیه - پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به انتخابات شهرداری های 2019 میلادی عنوان کرد: باور کنید شهرداری هایی را که در انتخابات آنها شکست خورده ایم با حیله و به زور از دستمان خارج کرده اند.

به گزارش کردپرس به نقل از روزنامه دیوار، پروین بولدان، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به انتخابات شهرداری های 2019 میلادی عنوان کرد: باور کنید در جاهایی هم که شکست خوردیم به زور از دستمان خارج کردند. به خصوص در شرناخ و در بسیاری دیگر از جاها با حیله گری ها و تقلب هایی که انجام دادند اراده ملت را غصب کردند. ما تأکید کرده بودیم که قیم ها را پس خواهیم فرستاد و در غرب ترکیه نیز شرایط شکست حزب عدالت و توسعه (AKP) را فراهم خواهیم کرد. این استراتژی در استانبول، آنکارا، ازمیر، آنتالیا، آدانا، مرسین و ... نیز عملی شد. این استراتژی امروز برای کسانی که ترکیه را اداره می کنند درس عبرت شده است. شما اگر کردها را نادیده گرفته و آنان را انکار کنید، کردها و جناح های دموکراسی به شما درس خواهند داد. این درس را در 31 مارس 2019 میلادی به تمام ترکیه نشان داده ایم.

وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: اکنون تاریخی که باید این درس را تکرار کنیم 23 ژوئن و انتخابات استانبول خواهد بود. انتخابات استانبول از نظر ما انتخابات بسیار مهمی است. ما همان رفتاری را که در 31 مارس 2019 میلادی برای شکست ائتلاف AKP – حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) و پیروزی جناح های دموکراتیک اتخاذ کرده بودیم، در 23 ژوئن نیز تکرار خواهیم کرد. تا 23 ژوئن شب و روز تلاش خواهیم کرد. برای شکست دادن AKP شب و روز تلاش خواهیم کرد.

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 111780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha