وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان خواستار سهم 17 درصدی از سلاح و بودجه ارتش عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول اطلاع رسانی و ارتباطات وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد که مقامات این وزارت خانه در دیدار با هیئت وزارت دفاع عراق خواستار دریافت سهم 17 درصدی از بودجه و سلاح ارتش عراق شده اند.

به گزارش کردپرس، سرهنگ بابکر فقی در گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان، اعلام کرد که کمیته هایی ویژه میان اربیل و بغداد در مورد تسلیح نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان، توسط ارتش عراق تشکیل شده و وزارت پیشمرگ نیز هیئتی ویژه را برای اعزام به بغداد و پیگیری دریافت سهم نیروهای پیشمرگ از سلاح و بودجه نیروهای مسلح عراق تشکیل داده است.

وی افزود که سه روز پیش نشستی میان مقامات وزارت پیشمرگ و هیئت اعزامی وزارت دفاع عراق به اقلیم، با حضور کمیته ویژه سلاح برگزار شده و مقامات وزارت پیشمرگ در این نشست بر خواست خود برای دریافت سهم قانونی نیروهای پیشمرگ از سلاح و بودجه ارتش عراق تاکید کرده اند.

بابکر فقی اشاره کرد که در قانون اساسی عراق، سهم نیروهای پیشمرگ از سلاح، تجهیزات و بودجه ارتش عراق 17 درصد تعیین شده و وزارت پیشمرگ نیز خواستار دریافت این سهم است. و نشست ها میان وزارت پیشمرگ و مقامات وزارت دفاع عراق در این خصوص برای حصول تفاهم در مورد همه مسائل فیمابین ادامه می یابد.

همچنین گفت که وزارت پیشمرگ در اولین مرحله بر دریافت سهم بودجه خود تاکید کرده و در مراحل بعدی نیز برای اجرایی شدن این خواست قانونی خود تلاش می کند؛ چرا که نیروهای پیشمرگ بر اساس قوانین عراق بخشی از منظومه دفاعی عراق به شمار آمده و باید تمامی امتیازات داده شده به نیروهای عراقی، شامل نیروهای پیشمرگ نیز باشد؛ اما به دلیل اختلافات میان اربیل و بغداد و نقض قوانین کشور تاکنون این سهم به پیشمرگ داده نشده است.

کد خبر 108950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha