جاده سازی و جنگل زدایی گسترده در اقلیم کردستان توسط ترکیه

سرویس جهان- بر اساس تحقیقات یکی از خبرنگاران گروه تحقیقی بلینگ کت، فقط در یک منطقه از شمال اقلیم کردستان، ارتش ترکیه 30 هکتار از جنگل های این منطقه را به منظور آنچه مقابله با پ.ک.ک خوانده شده از بین برده است.

به گزارش کردپرس، در روزهای اخیر گزارش های متعددی از سوی رسانه های اقلیم کردستان درباره قطع گسترده درختان جنگلی و جنگل زدایی در این منطقه از سوی ارتش ترکیه منتشر شده است. ویم زویننبرگ، از خبرنگاران گروه تحقیقی بلینگ کت، تحقیقی درباره صحت و سقم این گزارشها تهیه کرده است.

این خبرنگار وبسایت تحقیقی انگلیسی، با استفاده از تصاویر ماهواره ای نشان داده است ارتش ترکیه در مناطق جنوب شرق ترکیه و هم مرز با اقلیم کردستان اقدام به جنگل زدایی به منظور ایجاد دسترسی جاده ای به مناطق صعب العبور کرده است تا مقابله با پ.ک.ک از طریق این جاده ها میسر شود.

زویننبرگ می گوید تصاویر ماهواره ای نشان می دهد ترکیه در خاک اقلیم کردستان عراق هم اقدام به جنگل زدایی و احداث جاده های متعدد کرده است. او با مقایسه تصاویر ماهواره ای در یک سال گذشته در حدود مرزی ترکیه و عراق نشان داده است که بخش بزرگی از این مناطق توسط جاده های جدید به هم متصل شده است. بخش بزرگی از قطع درختان و جنگل زدایی برای دسترسی بیشتر به قله کوهها و ایجاد مانع برای تردد آزادانه نیروهای پ.ک.ک صورت گرفته است.

او با استفاده از ترکیب تصاویر ماهواره ای و استخراج تحلیل تصاویر گرفته شده از بخشی از مناطق شمال اقلیم کردستان نشان داده است که حداقل در بخشی از این منطقه، حدود 30 هکتار از جنگل های طبیعی اقلیم کردستان عراق توسط ارتش ترکیه از بین رفته است.

کد خبر 10864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha