قاچاقچیان اصلی بنزین مرزنشینان نیستند

سرویس ایلام - عضو کمیسیون انرژی مجلس فعال شدن کارت سوخت بدون الزام به سهمیه‌ بندی را یکی از راه‌های موثر برای کاهش قاچاق سوخت دانست و گفت: قاچاقچیان اصلی بنزین مرزنشینان نیستند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، به نقل از خانه ملت، سلام امینی فعال شدن کارت سوخت بدون الزام به سهمیه‌بندی را یکی از راه‌های مؤثر برای کاهش قاچاق سوخت در کشور دانست و گفت: کارت سوخت مقدار مصرف هر فرد را در روز مشخص و بسیاری از قاچاق‌ها را کشف خواهد کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر این که باید قیمت سوخت باید برای استفاده‌کنندگان واقعی در همین حد باقی بماند، اظهار کرد: باید با افزایش نظارت و تقویت پایه‌های پولی و مالی مانع از قاچاق شد.

قاچاقچیان اصلی بنزین مرزنشینان نیستند

امینی با تاکید بر اینکه قاچاقچیان اصلی بنزین مرزنشینان نیستند، عنوان کرد: قاچاق اصلی و وسیع بنزین در مناطقی مانند خلیج فارس به‌میزان چندین میلیون لیتر در روز توسط باندهای قاچاق صورت می‌گیرد و محال است این قاچاق‌ها بدون هم‌دستی و هماهنگی صورت بگیرند لذا لازم است دستگاه‌های نظارتی همت و تلاش بیشتری برای مبارزه با این باندها داشته باشند.

وی با اشاره به «قاچاق روزانه 9 میلیون لیتر بنزین از کشور»، گفت: قیمت بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های نفتی در ایران نسبت به کشورهای دیگر به‌ویژه کشورهای همسایه پایین‌تر است و این موضوع یکی از دلایل اصلی قاچاق سوخت به شمار می‌آید.

او افزود: البته ارزان‌فروشی به دلیل آن است که ایران یکی از کشورهای بزرگ و اصلی تولیدکننده سوخت به شمار می‌آید لذا دریافت سوخت ارزان حق مردم است.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان این که حُس‌نیت مسئولان در عرضه ارزان سوخت سبب سوءاستفاده‌هایی به‌ویژه در مرزهای جنوبی، غربی و شرقی شده است، ادامه داد: در مرزها بنزین و گازوئیل گران‌تر فروخته و قاچاق می‌شود هرچند در برخی از مرزها همچون استان سیستان و بلوچستان امکان فروش روزانه چند لیتر به منظور کمک به سفره و امرار و معاش خانواده‌ها داده شده است.

کد خبر 108035

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha