پیرانشهر پربارش ترین شهر آذربایجان غربی شد

سرویس آذربایجان غربی- رییس هواشناسی مهاباد گفت: از زمان ورود سامانه بارشی فعال به یان منطقه شهرستان پیرانشهر با 75 میلی متر بارندگی پر بارشترین شهر آذربایجان غربی بوده است.

اردلان محمدپور دوشنبه (۱۲ فروردین) در گفتگو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: نقشه های هواشناسی برای امروز نشان دهنده تداوم فعالیت این سامانه بارشی است که در چند روز گذشته وارد منطقه شده است.

وی افزود: انتظار می رود این سامانه تا فردا صبح در منطقه فعال باشد و در این مدت فعالیت خود را به صورت بارش باران، گاها وزش باد و بارش برف در ارتفاعات نشان دهد سپس این سامانه از فردا به مرور از منطقه خارج خواهد شد.

رییس هواشناسی مهاباد گفت: از زمان ورود این سامانه بارشی به منطقه و شروع بارش ها بیشترین مقدار بارش در شهرستان پیرانشهر با ۷۵ میلی متر و پس از آن سردشت با ۷۲ میلیمتر پر بارش ترین شهر های استان آذربایجان غربی بودند.

محمد پور با اشاره به افزایش بارش باران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: سال گذشته میزان بارش به ثبت رسیده در کل فروردین ماه ۴۱ میلی متر بود در حالی که امسال تا ۱۲ فروردین ماه میزان بارش به ۹۷ میلی متر رسیده است.

وی در خصوص سردترین و گرمترین شهرهای استان آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته گفت: شهر چالدران با منفی یک درجه سانتی گراد سردترین و شاهین دژ با ۱۴ درجه بالای صفر گرمترین شهرها بوده اند و دمای شهرستان مهاباد نیز با حداقل ۴ درجه و حداکثر ۹ درجه به ثبت رسیده است.

کد خبر 108005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha